Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Og hvor gamle var de da de sluttet? Hvordan gikk du frem? Snuppa mi tisset i potte for første gang i dag. Vi kjøpte potta i går. Hun trivdes veldig godt på den. Satt dær og bare koste seg. (brukte den tre ganger i dag). Jeg har ikke noen formening om at hun skal slutte med bleier riktig enda nei, hun er jo liten enda, men jeg håper hun er tørr når hun fyller to år så da spør jeg dere. :-)
tuppemor-75 Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 vesla var 2 år og 2 mnd da hun var dagtørr, og 2 og 3 mnd da hun var tørr på natten. vesla her i huset kom hjem en dag, og krevde å få tisse på doen, samtidig som hun ville ha bleie på. slik gikk ei uke, også spurte vi om hun heller ville ha noen fine truser (dyremotiver, som vi hadde kjøpt) enn bleier, og vesla ble kjempe glad for trusene. hun kunne da fortelle at de store jentene i bhg brukte nemlig truser, og hun ville gjerne være som dem. og da forsvant bleiene, vi hadde noen uhell i begynnelsen. men det gikk forbløffende fort! lykke til!
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 Det hørtes kjekt ut. Her tar det nok sikkert et år til i hvertfall før vi begynner skikkelig bleieavvenning, vi får se hvordan det går. Nå skal vi venne henne til potten (jeg syns det er greit så lenge hun liker det selv), og så tar vi det derifra. Håper hun vil slutte tidlig. Jeg har et håp om at vi har bare et bleiebarn i gangen, og vi planlegger to års mellomrom mellom barna dersom alt klaffer helt perfekt. :-)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Snuppa mi slutta med dagbleie ved ca 2år 2mnd og nattbleie to uker senere. Det bestemte hun helt selv og skulle rett og slett ikke ha på bleia mer. Få ulykker. Minstejenta mi har begynt å ta av seg bleia å tisse på do nå, 15mnd, da akn du si jeg bare fikk sjokk. Men hun hermer nok etter storesøster da. Kommer bare til å ta det som det kommer ennå, men til sommern når hun fyller to regner jeg med hun er helt tørr. (forhåpentligvis) Ellers så er det veldig stor forskjell på barn og jeg synes det er smart å vente til de er med på det selv. Tror tiden fra man prøver å slutte til de er helt tørre er kortere da i hvertfall.
OsloMor Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Store-snuppa sluttet da hun var 2.5 år, hun var faktisk veldig flink til å gå på do med doring, men da lillesøster kom (er 1.5 år mellom de) til verden ble det temmelig uaktuelt. Søskensjalusien gjorde vel at hun ville være "liten" litt lenger, jeg synes 2.5 år er kjempebra jeg da. Mammas flinke snuppelupp:-0!!!
Gjest poda Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Jenta vår er snart 2år og 7 mndr og har ennå ikke sluttet med bleie. Vi trener i helgene, og lar henne få gå med truse da. Det er hun veldig interessert i. Dette har vi gjort lenge, og hun er kjempeflink til å gå på do (har dosete) og tisse. Allikevel, utover ettermiddagen, når hun blir litt trøtt, klarer hun ikke å fokusere på at hun ikke har bleie, så da skjer det ofte uhell. Innimellom 2-3 ganger rett etterhverandre. Dette skjer enda jeg minner henne på å gå på do sånn cirka en gang i halvtimen. Jeg pleier å trøste og si at vi har jo flere truser, så går vi og skifter. Blir litt oppgitt inni meg da, iom. at hun er så ofte flink, men allikevel så går det galt. Problemet er særlig vanskelig når hun skal gjøre noe stort. Hun har aldri klart å bæsje på do, og selv om jeg vet at hun ofte må det etter større måltider, og foreslår at hun da kan gå på do, så vil hun ikke det. Hun har, helt fra babystadiet, vært veldig privat med dette, og trukket seg unna oss når hun skulle bæsje. Det gjør hun også nå, så jeg vet ikke helt hvordan vi skal komme oss videre på dette. Nå har hun også begynt i barnehagen, og jeg vet ikke helt hvordan vi skal få gjort bleieavvenning når hun er der. Får høre litt med personalet om hva de tror... Hvis noen har tips, så kom gjerne med det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 tisset hun på potte for første gang da hun var 9 mnd?? oi det var tidlig!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 ser ingen som har skrevet 9 mnd jeg?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 jenta mi var 2 år og 5 mnd når hun sluttet med bleien, både dag og natt. Fant ut etter noen netter at bleien hennes var tørr, da var det bare å ta den av om nettene å. Vi gikk frem ved å ta med henne så hun kunne velge bleie selv. Hun ble med også på butikken og fikk velge hvilken truse hun hadde lyst på. De første dagene spurte vi flere ganger om hun måtte på do, men etter 3-4 dager så sa hun fra selv og da var det gjort. Etter det så har hun ikke tisset eller noe i trusa. Hun får lov å velge hvilken truse hun har lyst på å ta på seg etter do besøk. Noen dager bytter hun truse 3-4 ganger og noen dager kunn 1 gang. Men hun synes det er kjempe stas å få lov å bestemme rundt dette her selv. Lykke til
Smellt P. Tjukka Skrevet 5. oktober 2007 #10 Skrevet 5. oktober 2007 Ellie fikk tulle i januar-07 , så da er hun nok 9 mnd ;-)
Tally Skrevet 5. oktober 2007 #11 Skrevet 5. oktober 2007 Her i huset var lillepia dagtørr rundt toårsalderen og nattørr da hun var ca to og et halvt. Nå er hun snart tre og våkner om kvelden/natta hvis må tisse, så uhell har det vært få av. Hun var veldig regelmessig med bæsjing da hun var baby og satt på potte da hun var en 6-7 mnd gammel. Det syntes hun var kjempegøy og det var ikke mange bæsjebleier vi trengte å skifte. Mulig at dette hjalp til med pottetreningen, for sommeren da hun var ett og et halvt år, så gikk nesten alt i potten. Alt foregikk i hennes eget tempo og etter hennes ønske, så vi har vært veldig heldige :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå