Gå til innhold

Hvor mange barn her inne har sluttet med bleier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gamle var de da de sluttet?

Hvordan gikk du frem?

Snuppa mi tisset i potte for første gang i dag.

Vi kjøpte potta i går. Hun trives veldig godt på den. Satt dær og bare koste seg. (brukte den tre ganger i dag).

Jeg har ikke noen formening om at hun skal slutte med bleier riktig enda nei, men jeg håper hun er tørr når hun fyller to år så da spør jeg dere. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wooow, det var tidlig :-) Var det bevisst? Lukas vil ikke prøve engan, mye mer morro og gå av og leke med potta :-p

Skrevet

Jeg tror nok det var tilfeldig at hun tisset i potta. Men jeg roste henne masse, så jeg håper hun skjønte at det var bra.

Hun kikket opp på meg, som om hun spurte "var jeg flink nå mamma?".

Hun er så herlig, lille jenta mi.

Jeg satte henne på potta mest for skøys skyld, og for å venne henne til den. Potte=bra liksom. Men siden hun tisser i potta, så kommer jeg til å sette henne på den 2-3 ganger per dag tror jeg.

Hun satt stolt som en prinsesse, og så ut til å stortrives på potta.

Puh. Heldig med den ja. :-)

Skrevet

gutten min sitter på dosete morgen og kveld i forbindelse med stell, om morgenen kommer det som regel både tiss og bæsj, om kvelden er det tilfeldig om det kommer noe.... han går jo alltid med bleier, men er ikke for tidlig å begynne å venne ham til det i hvert fall... han er veldig stolt hver gang han får til noe i do:)

Skrevet

Ja jeg har vurdert å etterhvert legge et pottebesøk inn som fast morgenrutine. Da har vi god tid til å kose oss, og kan helt pressfritt sitte på potten og se hva som skjer. :-)

Skrevet

Vi har potte,men han leker helst med den. Jeg tvinger han ikke, men han hater bleien sin. Drar den av så snart han får sjansen,så egentlig burde jeg bare latt han gå uten.

har hendt at jeg har sagt "skal du tisse?" når han er i dusjen, og så tisser han!

Men jeg har ikke vært vant til at noen av mine ble helt tørr før borti 3 årsalderen, og denne her er ikke 2 enda, så jeg presser ikke på.

Men det hadde jammen vært godt å slippe disse bleiene.

Han gjemmer seg når han bæsjer...og dt er jo et tydelig tegn på at det er på tide med litt jobbing med saken.

;o)

Skrevet

Min setter seg på potta, og går av og tisser på gulvet. Skal han bæsje, går han av og inn i dusjen...hehehe... nekter!!

Kan til nød sitte OPPI (med bena) potta å tisse. Men det blir jo en smuuule sølete :/

Så jeg har valgt å vente litt før jeg begynner å prøve, virker ikke som han er klar i det hele tatt....

Kan godt si ..vil tiss.., dra i bleien og gå på badet, men så er det samme greia omigjen...

Skrevet

Gutten vår på snart tre sluttet med bleie på dagtid i sommer.Han bruker bleie om natten. Har unngått pressing og latt det komme naturlig.

Skrevet

Datteren vår gir beskjed hver gang hun tisser eller bæsjer i bleien, og vil gjerne gå på do, men når hun får komme på do, så gjør hun ingenting der, vi venter litt og prøver igjen, men det skjer ingenting før hun har fått på seg bleien igjen.. Hun gjør ingenting på potten heller, men hun synes det er veldig gøy å sitte på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...