Gå til innhold

Lesing...hva leser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 9 uker, og tenker på å begynne å lese for henne, men hva skal jeg lese? noen som har noen tips? Hun forstår jo uansett ikke hva jeg leser...men er det noe poeng med bøker med store bilder, for eksempel? Hvis det bare er stemmen min og kosen som er det primære, så kan jeg jo likegodt lese avisa høyt for henne..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hun hører stemmen din, så blir hun fornøyd tenker jeg.

Hun vet jo ikke forskjell på ole brum kontra nyhetene.. Men, du kan jo lese den samme barneboken hver kveld, tilslutt så kjenner hun den igjen:)

Skrevet

jeg har en gutt på 10 uker og har ikke tenkt tanken på å begynne å lese for han enda, jeg snakker bare til han, har øyekontakt og sitter å prater og tuller, da smiler han stort. tror ikke han er interessert i å høre at jeg leser bok for han. han har liksom ikke den roen til å sitte i ro å bare se...

men hvis jenta di liker det så er det jo bare å lese det :o) gleder meg til sånt jeg!

Skrevet

Mini her er 3,5 mnd og vi har en haug med barnebøker siden han er tredje ungen og det er ikke tvil om at han foretrekker de med masse klare farger, da blir han helt vill, fekter med armer og ben, prøver å ta etter motivene, sperrer opp øynene og er helt med :-) Så ville nok gått for en bok med klare farger i, men enkle motiver, holder at det er en litt stilisert gris på en side, en traktor på en annen osv, ellers blir det fort for mye.

Skrevet

Her går det i rim og regler. Nå er jenta vår 7 måneder, men hun har likt rim og regler lenge. Hun ler høyt når vi leser for henne. I tillegg liker hun bøker med bilder av babyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...