Gå til innhold

Hva planlegger dere som har termin i vinter å kjøpe inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på klær,vinterposer osv.

Trenger litt tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter i April og tenkte å handle inn i januar når det blir salg...

Oxo ska vi handle i sverige så regner med å spare noen penger..

Ska bare kjøpt noen ting da, siden jeg har mye fra førstemann.

Men dette ska jeg kjøpe.::

* Brystpumpe

* Seng og madrass

* Bilstol (0-13 kg)

* Stellebord.

Skrevet

Jeg har termin 6.feb og kjøper helst ullklær. bodyer, strømpebukser, knyteskjorter o.l.. tenker at det ikke er så mye vits i bomullsbodyer før utpå våren... og også at det er langermet tenker jeg er viktig. :)

Skrevet

Og så får vi voksipose av foreldrene mine til jul:)

Skrevet

Har termin 4.februar, og den første tiden blir vi nok mye inne.

Er jo som regel kaldt i begynnelsen av februar.

Så jeg kjøper mest i bomull, og littegranne i ull.

Kjøper kun 50/56, regner med vi får 62 og oppover i gaver...

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg kjøper også ull, hvertfall til å bruke inderst mot barnets hud. Ellers noen varme babysko.

Voksipose og lammeskinn til vogna og senga + et godt ullteppe til vogn og seng på de kaldeste dagene.

Skrevet

Jeg har 2 barn fra før, og begge ble 53 cm! Så mine har heller ikke brukt str 53 mer enn en ukes tid, kanskje 2? Hvis jeg var deg ville jeg ha kjøpt 4 bodyer i str 56, og et par i str 62. Likedan med bukser. Buksene brukte vi faktisk lenger enn bodyene. Husk at du får gaver, og dette er ofte klær. Jeg ga det samme rådet til en veninne av meg som fikk i juni, og hun var glad for det! Hun fikk nemlig så mye klær i gaver at hun har nå klær i de minste str som bare er brukt et par ganger....

Kjøp bare til starten, og så kjøper du det du trenger etter hvert. Det er mitt råd. Bukser med strikk i livet er absolutt de beste! Og enda bedre om de har strikk rundt anklene også. Babyer blir fort kalde på beina, og det gir dem lett kolikksmerter. Jeg kjøpte bomullssokker til å ha med på sykehuset. Da skriker de ikke så mye når du skifter bleie på dem :-) Bodyer som kan kneppes opp på siden er mest populær. Å tre noe over hodet på en nyfødt synes jeg var fryktelig mye styr med, og stakkars babyen ble rasende sint....! Et par luer er også kjekt å ha. Vinterdress.....ble aldri brukt....den er like fin nå som da jeg kjøpte den for 5 år og 2 barn siden..... Gode varme tepper var tingen for oss!

Min erfaring er at de første 2 mnd klarer ikke barna å dra luft inn igjen i flasken slik det er meningen med anti-kolikk-flasker. Har hørt om de som har kjøpt både DrBrown, som også går over til andre flasker blant annet fordi de er tungvindt å gjøre ren. Mine unger nekter å drikke av flasker med den typiske formen de første 2 mndene. Jeg klarte å få tak i en flaske med flaskesmokk som ligner en vanlig sutte-smokk. Den gangen var det Mam som hadde dem, men nå ser jeg at NUKE har blant annet denne varianten. Nuke har 2 sorter av dem som ligner i den formen, men den jeg har lykkes med er av den sorten som passer i ringen til blant annet de smale flaskene til Ba. Jeg synes silikonvarianten er best til mine barn. Jeg har flasker fra før, og liker i grunnen best flaskene til Nuke og Ba (egentlig et billigmerke, og flaskesmokken har så stort hull at den ikke kunne brukes før barna rundt 5 mnd tror jeg, så jeg bytter ut flaskesmokkene med Nuke sine). Et par flasker holder i starten, og jeg kjøpte 120 ml. Jeg hadde for lite melk etter en stund, og måtte begynne med flaske i tillegg om kvelden når barna var rundt 2 mnd. Jeg kjøper derfor alltid en boks morsmelkerstatning som jeg har stående fra starten av for sikkerhets skyld.

Etter hvert som barna blir større (rundt 6 mnd) er Avent sine flasker kjekke. Spesielt når man skal ha flasker med i vognen, og barnet gjerne bare skal ha en liten sup vann fordi det er tørst. Avent sine flasker har en topp som man bare trykker på for å få flaskesmokken tett. Det har ikke Nuke eller Ba.

Så jeg har litt av hvert jeg. Nuke, Ba og Avent.

Jeg skal i hvertfall ha en lekegrind som man kan heve bunnen i!! Mine 2 andre barn har ligget i lekegrind siden de var født, og det skal jeg gøre med nestemann også! Når de ligger i grind blir det ikke så kaldt for dem. Nede ved gulvet er det ganske kaldt om vinteren, og da er det kjekt med en grind som du kan heve bunnen i. For den som har bekkenløsning er den ypperlig!! Mine barn sover også i den. På Nille, eller på leketøysforretninger får du kjøpt slike puslespill med bokstaver eller tall, som en kan lage til en matte. De som har tynn kant rundt, passer perfekt i en lekegrind hvis du bøyer kanten opp!

Det ble langt dette her, men håper det kan være til hjelp! :-)

Vestlandet

Skrevet

Takk for gode og gjennomtenkte tips! Gud så mye en ikke har tenkt på når en er førstegangs! Selvsagt vil de ikke ha noe tredd over hodet, det er jo ubehagelig, det hadde jeg ikke tenkt på... Og ikke så mye av det andre heller.

Skrevet

Kjekt å kunne være til hjelp :-) Ett tips til: Ikke vent til siste 2 mnd med å gjøre innkjøpene! Da er du ikke i spesielt god form til å gå i butikker, og det blir lett å ta det første og det beste du ser fordi du ikke orker tanken på å tråkke så mye i butikker.... Kjøp mens du er i god form! :-) Jeg kjøpte inn det meste før uke 32, og det er jeg veldig glad for!

Vestlandet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...