Gå til innhold

Ja eller nei til flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere positive eller negative til å bruke flaske ved siden av ammingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er positiv til flaske.

jeg har skikklig sperre mot å amme ute i offentligheten, så hvis jeg ikke kunne gitt flaske i blant hadde jeg blitt sittende inne hele døgnet.

veldig praktisk å kanskje kunne få sovet litt en natt i blant også, mens pappan kunne gitt flaske.

Skrevet

Er jo greit med tanke på at du kan vær borte en stund da, men min erfaring er at det er vanskelig å kombinere det sånn til daglig.

Har lyst å fullamme lengst mulig, så får se...

Skrevet

prøvde med flaske og brystmelk eg hadde pumpa... og det va ikkje snakk om for mi lille jente....

Tok ikkje flaske før ho va 8 mnd....'

Så det e nok ikkje alle onga som akseptere begge deler, de sei jo at ongan ofte synes det e mye enklere å drikke av flaske at de ikkje vil ha pupp etterpå..

Får ongen flaske før den har lært å suge ordentlig så kan det hende den aldri tar puppen..

Eg veit av erfaring at det e myyye mindre arbeid med puppen enn med flaske.... Men da e ongen mere avhengig av deg .Så man må jo vurdere sjøl ka som e rett for seg og den lille.

Skrevet

Får man det til så er det kjempe praktisk. qaLar far slippe til, gir mor litt mere ro når hun er i borte (i steden får å få stressede telefoner fra en far med en sulten unge på armen)

Skrevet

I tillegg minnes jeg med førstemann at det ikke alltid var like enkelt å få ammet når man var ute på trilletur om vinteren (kan ikke akkurat sette seg på en benk å slenge frem puppen i minusgrader heller...).

Skrevet

Ja, det er jo bare å prøve. Det med pumpingen fikk jeg ikke til. Gikk altfor sakte og var for lite. Dessuten ville lille mannen kun ha pupp. Det var ikke noe snakk om flaske e.l.. Jeg prøvde i jevne mellomrom med mme. eller senere velling men nei. Han spyttet ut alt de første 6 mnd.

Skrevet

det er jeg veldig ja til..og skal begynne og prøve nesten med engang,da jeg er av sorten som tydeligvis ikke har innebygga meieri;o)

det jeg er veldig NEI til,er ammehysteriet på helsestasjonene rundt om i landet her! de gjør det nesten uakseptabelt å ikke amme..og ødela store deler av min første sønns tre måneder med teite regler!

Skrevet

Jeg er positiv til fornøyde og mette barn!!

Så hvis det er flaske som skal til for å få det, så er det fint med flaske :-)

Skrevet

har alltid kun brukt flaske.ingenting i veien med det..

Skrevet

Denne skriver jeg under på, ingen av mine har villet ta flaske... Men det er jo bare en periode av livet frem til de begynner med fast føde, så det får stå til:)

Skrevet

Når dere skriver at babyen "ikke vil ta flaske", hvor mye har dere egentlig prøvd å få det til da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...