Cat.68 Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Snakket strengt med mannen min idag hvilket resulterte i at han hentet fram instruksjonsboka. Han har gjort det helt riktig. Slik vi har stolen er helt enligt instruksjonen for fremovervendt for mindre barn 9-18 kg. Slik det er forevist på nettsiden du viste er fremovervendt for større barn 15-25 kg, Så da ble vi skjønt enige igjen.
ApriIbaby Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Hm.....skjønner det fortsatt ikke helt jeg:) I følge bruksanvisningen jeg linket til deg er setet kun godkjent fremovervendt fra 15 kg....og da som du så på side 22.... Er det et eldre sete dere har...eller er det meg som blingser? *håper ikke du plukket den høna altfor hardt med mannen din da* :-)
Cat.68 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 hehe, jeg plukket den gaske hardt da *flau* Stolen er produsert 2006.02.06, Og det er en Acta Graco cosmic Xtp. I bruksanvisningen står det fremovermontering for mindre barn 9-18 kg,og fremovermontering for større barn 15-25 kg.. Denne monteringen er ikke fremvist på nettsiden, men i bruksanvisningen.
ApriIbaby Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Hm...merkelige greier...Hadde vært morroå vite hva som stemmer...
Cat.68 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 jeg vil tru det stemmer med begge deler jeg. Når barnet er fra 15-25 kilo monteres setet slik at barnet sitter i bilens seler, og hvis man snur setet da barnet er mellom 9-18 kg sitter det montert i setes egen seler. Enkelt og greit. )
ApriIbaby Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Jaaaaa.....kan jo være....men det står jo spesifikt i bruksanvisningen at setet ikke skal snues fremover før barnet er ca 3 år eller har passert 15 kg.....
Cat.68 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2007 Det står at det ikke BØR snues før, men det finnes ingen regel som sier at det ikke kan det.Noen barn MÅ snues før den tid pga resesyke og annet.
ApriIbaby Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Nå virker jeg sikkert veldig brysom her *ler* er ikke meningen, men jeg synes det var så rart med så forskjellige bruksanvsininger. Her står det: Främåtvend placering får tidligast ske vid 3 års ålder, eller ca 15 kg." Det står også at setet har godkjenning for baklengs montering for 0-25 kg i framsetet og 0-18 kg i baksetet, og godkjent for fremovervendt montering for 15-25 kg i alle bilens seter. Merkelig at informasjonen om noe så viktig er så forskjellig.
Blue Lady Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har ikke fulgt "debatten" deres. Men ville bare tilføye at når det gjelder fremovervendte barnestoler fra 9-25/36 kg så skal som oftest barnet festes med de innebygde selene til de er 15/18 kg og etter det skal de bruke bilens seler i stolen.
Cat.68 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2007 Men er det instruksjonsboka som fulger med stolen du leser i aprilbaby? Det er i den vi har vår informasjon fra.
Cat.68 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2007 Ja det må jo være slik det er ment her også ,siden man viser fremovervend montering fra 9-18 kg med stolens egen belter.15-25 kg med bilens belter.
ApriIbaby Skrevet 2. oktober 2007 #12 Skrevet 2. oktober 2007 Hei igjen. Må bare presisere at jeg ikke ser på dette som en debatt, mer som en felles undring ) Jeg har bare kikket i bruksanvisningen jeg linket til. Skal lete etter papirversjonen som fulgte med setet vårt og se om det står noe annet der. Holder deg/dere oppdatert
Cat.68 Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 2. oktober 2007 Ikke jeg heller ser på dette som en debatt. ;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå