Kvitrebekk Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Dro på legevakta etter jobb i dag fordi jeg følte meg dårlig. Kvalm, vondt i hodet og svimmel. Hadde det sånn på fredag også og da holdt jeg på å besvime. Har i tillegg utslett inne i albuene. Kom på legevakta og han virket ikke interessert i de tingene jeg kom dit for. Han mente etterhvert at jeg hadde en ulyd på hjertet mitt og henviste meg til hjertespesialist! Skjønner ikke noe jeg. Synes det er rart om det ikke er oppdaget tidligere hvis jeg hadde hatt en hjertefeil for jeg har tatt ekg og røntgen tidligere. Så nå sitter jeg her og føler meg fortsatt slapp og svimmel og ikke noe svar. Men flere spørsmål i forhold til hjertet i tillegg. Blæh! Tror jeg får bestille en ordinær legetime i morgen i stedet. min fastlege har ferie så jeg må gå til vikarlege.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 hvor langt er du på vei da??? synes at han burde ha tatt en urinprøve av dg. For kvalme og vondt i hode pluss proteiner i urinen kan være tegn på svangerskaps forgiftning... andre tegn er vann i kroppen og vondt øverst i magen og høyt blondtrykk....For en dustete lege, synes at han burde ha tatt deg mere på alvor, det er lett å bli bekymret når en er gravid! Mener absolutt ikkje å gjøre deg enda mere urolig her altså....Lykke til;)
Kvitrebekk Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 Hadde med meg urinprøve og den var fin. Så det er jo bra. Spesielt siden jeg hadde protein i urin for en uke siden. er 23 uker i morgen. tror jeg skal bestille en vanlig legetime for sikkerhetsskyld. legevakt er legevakt
Misses*fødeklar* Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Vet du hva blodtrykket ditt er? Synes det kan høres ut som lavt blodtrykk... Sjekket legen dette?
Kvitrebekk Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2007 Blodtrykket er lavt ja. Var hos lege i formiddag. Han var veldig hyggelig og sjekket grundig. Han mente at det ikke var uvanlig nå dette tidspunktet i graviditeten å føle økt svimmelhet osv. Hjertelyd på babyen var bra og han mente at babyen har det fint. Han hørte dessverre også lyden på hjertet og mente det var riktig å få sjekket det hos spesialist. Han sa allikevel at det mest sannsynlig var svangerskapsrelatert fordi hjertet nå jobber tyngre/mer og at det ville vært oppdaget tidligere om det var noe annet/alvorlig. Føler meg i hvertfall mer beroliget. Det er deilig. Han tilbydde sykemelding en uke for å få roet ned og se. Synes det er ille med sykemelding så jeg sa jeg skulle se det an i dag og i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå