Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Kjenner jeg er litt småskeptisk over at det skal komme studenter i barnehagen nå. Jeg skjønner at alle er nye en gang og må lære, og mange er sikkert flinke, men hva hvis de ikke er det? Og nå har barnet mitt på 1,5 år blitt så trygge på de som jobber i barnehagen. Da er det litt synd om h*n skal bli utrygg fordi det kommer nye folk. Ser ikke for meg at de som jobber der til daglig kan passe på alt studentene gjør. Har heller ikke fått noe informasjon om hva studentene skal gjøre der ol. Er det bare meg som er litt sneversynt?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 eeeh...get over it. har selv vært student ute i praksis (bhg og faktisk) og ungene synes bare det er kjempestas med nye folk! de får en hver mer oppmerksomhet og jeg opplevde det bare som positivt de ukene jeg var i bhg.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Det er som regel bare positive erfaringer med studenter i bhg. Barna får mer oppmerksomhet, og det kommer nye folk inn som finner på nye ting! De har som regel endel de skal gjennom, og da er det gjerne ting de skal ha med barna på. For at det skal funke så bra som mulig, gjør de alt de kan for å finne på ting som er moro for barna! Se heller på det som en ressurs i barnehagen til barnet ditt :-) Hilsen en pedagogisk leder som både har vært student og har hatt studenter i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Sier som en annen...get over it. De faste blir jo ikke borte av den grunn. Og det er jo ikke sånn at studenter er "farlige" folk som gjør skade. Snarere tvert imot!!!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Det er bra å høre fra en som har erfaring. Takk!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 I min mann har studenter på sin avdeling 2-3 ganger i løpet av året og de blir faktisk en resurs for avdelingen i og med at de blir fler voksne. Nå i høst er det veld bare 2 uker og 1.årsstudenter som kommer. Da skal de egentlig ikke gjøre annet enn å bare være der (ingen oppgave) for å se hvordan det er å jobbe i barnehagen. Tror barnet ditt vil få det like bra om ikke bede med fler voksne rundt seg.
FrøkenSprøken Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Hvis du er så redd for at barnet ditt skal tilbringe noen uker sammen med nye mennesker (ja, for de som jobber der komemr jo framdeles til å være der), hva gjør du da hvis kusina di fra kautokeino vil komme på besøk en uke f.eks.? Er du også da bekymret for hvordan barnet ditt vil reagere? Tviler på at junior tar skade av å møte nye mennesker, så DETTE bør du nok ikke bekymre deg for:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Ikke rart enkelte unger blir sky og reserverte...er altfor mange overbekyttende foreldre. Joda,barn liker nok å ha enkelte rutiner, men det er vi som må lære dem å bli tilpasningsdyktige. Jo flere mennesker de møter, jo bedre. De skal vel læres opp til å bli trygge og sosiale vesner, skal de ikke? Vikarer/studenter i barnehager er en ressurs både for personalet,foreldre og ikke minst for BARNA. Møt studentene med åpne armer :-)
Kjempeglad mamma Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Noen ekstra fang og armer! Og gode ideer.... Det kommer til å gå kjempebra!
mai mammaen til to Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 jeg må si du er veldig sneversynt. studenter i barnehagen er jo helt supert.. jeg har vært det selv og har hatt studenter selv. det er jo en stor ressurs for barnehagen. en ekstra voksen som kan hjelpe til. det hjelper mye på altså.. om barnet ditt blir utrygg fordi det kommer en ekstra voksen inn.. hva gjør hun da om det blir sykdom der? og det kommer vikarer? velkommen til barnehage verden. der er det OFTE sykdom og vikarer!!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 skal egentlig ikke si noe annet enn det som allerede er sagt. jeg har selv vært student og vært i barnehagen, g det er litt vanskelig når foreldre er skeptiske. men vi er tross alt der for å lære, og som allerede sagt så er vi der som en ekstra voksen. og det er faktisk bedre når det er studenter i barnehagen enn når det er vikarer. for studentene studerer faktisk for å jobbe med barn og kan masse teori, mens det finnes mange vikarer som ikke har peiling på hvordan og hva de skal gjøre. det er helt vanlig at barn er litt tilbaketrukne i begynnelsen, men det går ekstremt fort over. tenk bare på hor kjekt det er når det er ekstra voksne i barnehagen - da er det flere voksne på barna - en veldig stor ressurs er studentene men ta og så snakk med barnehagepersonalet om de kan komme med en infoskriv om hva studene skal gjøre osv
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 JA du er sneversynt! Stakkars deg Stakkars barnet ditt!!! BUHU...snufs!!!!!!!! NOT!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Hjelpe meg, så mange krasse og lite konstruktive svar! Skremmende at mange av dere jobber i bhg og skal vare på barna våre.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 helt enig med siste anonym, jeg er en av de som svarte tidligere men tror ikke at jeg kom med "dumt" svar. jeg tror alle de kommentarene som damene kommer med er at de bare biter på og sier det første de kommer på. HI ville bare få fram at hun er litt skeptisk og det ville jeg også vært (selv om jeg var student i bhg) hvis barnehagen ikke kommer med noe info om studentene eller noen ting, men bare sier "ja ja d skal være nye folk her en stund" Jeg il bare få fram at det er ikke noe farlig å ha studenter i barnehagen, men det burde absolutt være mer info fra bhg sin side. Jeg husker når vi skulle i praksis så skulle vi skrive en liten presentasjon om oss (bare fortelle hvem vi var og hvor vi studerte) + vi skulle lime et bilde på presentasjonen hvis vi hadde mulighet til det. Dette skulle henges opp i barnehagen før studentene kom (et par uker før faktisk) slik at både personalet, foreldre og barn kunne forberede seg på at vi kom. Tror at det er veldig lurt å komme med skikkelig info for da er det mye tryggere både for store og små MEN VI TRENGER IKKE Å BITE AV HUET PÅ FOLK BARE PGA DE SIER MENINGEN SIN - I DETTE TILFELLET AT DE ER LITT SKEPTISKE. DET GJELDER JO TROSS ALT BARN VÅRE
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Det var akkuart det jeg også tenkte, Anonym kl 15:39. Virkelig horribelt at barnehageansatte setter seg så lite inn i andres situasjon. Jeg har ikke sagt at jeg ikke takler at det er studenter der, jeg bare sier at jeg er litt skeptisk i forkant, og det må da være lov! Og jeg kommer helt sikkert til å heve meg over skepsisen og viser det heller ikke ovenfor dem, når den tid kommer. Det ville sikkert hjulpet betraktelig om vi fikk litt mer innfo om hva det innebærer å ha studenter der. Og til deg som sier at det ikke er rart barn blir tilbaketrukne osv (eller hva det var du sa), så må jeg bare si at jeg har ei venninne med en mildt sagt hysterisk mor, og et mer frigjort og uredd menneske, enn venninnen min, skal du lete lenge etter! Så at det skal ha noen direkte sammenheng, stemmer nok ikke alltid. Stakkars barn? Javel, jeg tror ikke barnet mitt har det noe vondt. Tvert imot. En glad og fornøyd 1,5åring, som er meget tillitsfull ovenfor ulike mennesker. Det har også de ansatte i barnehagen påpekt utallige ganger. HI
mai mammaen til to Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 men hva du er skeptisk til da?
Bægge dætern Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 jeg jobber selv i barnehage og har barn, har vært og har hatt studenter, assistenter og vikarer. til dere som lurer på hva HI er skeptisk til vil jeg si at det kan være så mangt. ikke alle har en medfødt evne til omsorg og ikke alle ped ledere har mye tid til å gå i detaljer om arbeidsmetoder i en hektisk hverdag. dersom noe ureglementert skjer tar man seg selvfølgelig tid til et møte, men da er jo skaden forsåvidt alt skjedd......og ikke for å skremme noen, men det kan være hardt tilsnakk, holding i armen, dårlig påkledning, ikke tørke ordentlig etter dobesøk, frekk eller barnslig væremåte av typen "vil ikke ha hjelp nei, da kan du ha det så godt!" eller liten interesse for barna, følger ikke med (det er sjelden farlig da studenter ikke skal ha ansvar i den grad), sånn vil jo ingen at barna skal behandles : ) men med en våken pedleder vil ikke slike ting skje, man ser raskt hvem som ikke egner seg.........
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #18 Skrevet 4. oktober 2007 Lurer litt på hva du ville tenkt om meg da... jeg har jobbet ei stund i barnehage som assistent men har ingen utdannelse for det!! BØ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå