Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jr er 12 mnd.... gir dere da en fluortablett, eller er det for tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte nå ved 18 mnd. var ikke helt sikker på om hun skjønte at hun skulle suge på den..og det har hun nok ikke skjønt. Hun suger litt, tygger litt og syns det er veldig godt. Men jeg tenker at selvom hun helst skal suge den, så hjelper det sikkert uansett.

Skrevet

nei, gir ikke etter å ha snakket med tannlegen min som mente det ikke er nødvendig før de fyller 3 år. De sjekker da tennene om det da er nødvendig.

Skrevet

nei gir heller ikke. Har også snakket med tannlegen, og de trenger ikke fluortabl nå, før ved 3 års alder. Da blir de innkalt til sin første kontroll:-) Tanntråd fra ca 5år. Til de yngre skal man bare dyppe tannbørsten såvidt ned i tannkremtuben.

Skrevet

Helsesøster sa på 18 mnd kontrollen at vi fint kunne gi. Ser det er litt ulike anbefalinger, men vi har da valgt å gi fra nå.

Skrevet

Det kan være ulike oppfatninger hos helsesøstre ja. Det skal være nok å pusse med fluor to ganger daglig. Hvertfall det som anbefales av tannleger, og apoteker. For mye kan gi varige hvite flekker på tennene.

Skrevet

Hmm.. Jeg har sånn hvit flekk på en fortann, ingen gir meg svar på hvorfor. Blir mer tydelig og noen fler kommer til når jeg er forkjøla.

Kanskje er det fluor? Får høre med foreldrene mine om når jeg begynte å få fluor.

Vi har begynt å gi for en mnds tid siden. Hun er nå 21 mnd. Håper det går greit.

Kanskje var det ikke så små doser på 70-tallet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...