Marisola Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har termin 12. oktober. Har mann i Nordsjøen som skal komme hjem Fredag den 5. oktober. Nå er han blitt bedt om å bli en uke lenger mot veldig god overtidsbetaling. Har hatt masse utgifter denne mnd. + babyutstyr som skal hentes og betales så vi kunne godt trengt litt ekstra penger nå... Han ønsker ikke å være en hel uke, men vurderer å være til Søndag bare. For disse ekstra 2 dagene får han minst 10 000 kr. ekstra. (3 dager ekstra gir 15-17 000 osv.) Dersom jeg føder kan han event. komme hjem i helikopter og nå sykehuset innen 3 timer i beste fall. Hva ville dere gjort?
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Hvis han kan komme seg så fort hjem tror jeg at jeg hadde latt han bli. Det tat jo gjerne noen timer fra første tegn til babyen er der - og skjønner godt at 10000,- kan komme godt med :-) Når jeg var gravid sist var samboern min ute å reiste. Sto på flyplassen i Tromsø (vi bor ved Oslo) da han fikk tlf om at vannet hadde gått. Han rakk hjem. Men kan du ikke høre med legen din om å få sjekka om du er moden? Da får du kanskje en indikasjon på om du kan forvente noe snart? Håper dere finner ut av det :-)
jegersåglad Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 så lenge de kan fly han i helikopteret ser ikke jeg noen hindring..en fødsel pleier som regel å vare lenger enn 3 timer uansett:)jeg hadde ikke hatt noe problemer med det..
Marisola Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2007 Takk for synspunkter. Kjenner meg mye tryggere nå. Men går det an å kjenne om man er "klar" eller moden? Jordmoren min sa nei da jeg spurte. Hodet var festet da jeg var sist uke, og muligens holder slimproppen på å komme sånn gradvis. Jeg har 2 barn fra før hvorav Nr. 1 kom 1 dag før termin, og nr. 2 kom en uke over termin. Ellers så er jeg i kjempeform, bare litt trøtt. Ikke noe som tyder på at jeg vil få før termin. (men man kan jo aldri vite da.... ) Ville dere latt ham være 2 eller 3 dager lenger, eller mer... ?
betty74 Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Kommer an på hvor raske fødsler du har hatt før... Hvis han kan komme hjem på 3 timer, vil han jo normalt rekke å komme hjem til fødselen. I såfall ville jeg sagt ja til 3 dager, jeg... 10.000 er MYE penger og det kan jo oppleves litt surt for dere hvis han blir sittende å se på deg i 3 dager uten at du føder når han kunne jobbet og tjent penger... Lykke til:-)
Marisola Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2007 wow, så spennende. Kan tro han trippet på flyet. Ja, som regel tar det litt tid. Jeg har fått drypp begge gangene fordi det drøyde så lenge. Får satse på det nå også...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 jeg hadde latt han vært en stund lengre ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå