Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Har begynt å tenke litt rundt permisjon og penger. Vet svært lite om det, og har så mange spm. Tenkte kanskje det var noen her som har greie på det, håper noen har mulighet til å svare:) Tusen takk:) Lurer på hvor mye permisjon far må ta og hvor mye han kan ta? Har skjønt det at jeg kan velge å ta 80 % lønn og være hjemme et år, eller 100 % lønn, men er da usikker på hvor lenge man får permisjon? Ta et eksempel, far ønsker 2 mnd permisjon, når må mor da begynne å jobbe igjen med 100 % lønn?? Også, ang feriedager. Dette året opparbeider jeg full ferie, vi venter barn i mars, må jeg da ta ut ferien før dette? Eller kan man kanskje overføre ferien til 2009? Og når man går hjemme i permisjon, opparbeider man seg da ferie? Eller får man ingen ferie i 2009 da, som i midt tilfelle?
Lejonet Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Du kan avbryte permisjonen, ta ferie, og så fortsette permisjonen. Det skal jeg gjøre. Tar ferie i juli - termin i februar. Jeg taper penger på det , men det er verdt å være 4 uker lengre hjemme. Dersom jeg ikke tar ferie får jeg både feriepenger og fødselspenger(lønn). Men når jeg tar ferie får jeg "bare" feriepenger. Men vi klarer oss fordet, babyen slipper å starte så tidlig i barnehage. Far må ta 6 uker permisjon, ellers taper dere det. Han kan ta alt utenom 3 uker før og 6 uker etter fødsel (termin). Når far har permisjon må du jobbe eller ta ut ferie (tror jeg). Husk at far og må ha opparbeidet seg rettigheter til permisjon. Anbefaler deg en titt på NAV sine nettsider - der står det meste. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå