dulille junivenn Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Akkurat meldt meg inn.. tok etterhvert sjansen på det Har til nå bare lest, og gjort meg kjent med en del forkortelser.. Tar litt tid det. Er tydeligvis inne i min 2pp. Men jeg har lite kunnskap ser jeg... Hvordan kan jeg finne ut hvor lang min syklus er? Litt usikker ettersom jeg har brukt pilla over lang tid... Fikk mensen seint denne gangen, og er derfor litt usikker på når min IKM er.. Hvordan kan jeg bli mer sikker på slikt. Det virker som alle har god peiling her inne.. Hvor vanlig er det med EL tester. Jeg har i utgangspunktet ikke vurdert dette. Kan noen informere en nykomling litt..?
Babyønske �� Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Det første jeg gjorde for å kartlegge syklusen min var å lage meg en "kalender", i f eks word eller excel. Dvs sette opp en tabell med datoer. Begynn med august eller sept. Så merker du av for den dagen du fikk mensen sist, feks med rød skrift. Dette blir dag 1 i syklusen, det skriver du bak datoen, deretter skriver du 2 bak neste dag osv. Så teller du 14 dager tilbake, da finner du mest trolig perioden da du hadde eggløsning, Merk deg hvilke dager i syklusen dette er, feks skriv med grønt. Så går du til neste mnd, og finner de samme dagene, og merker av disse. Så har dere sex annenhver dag i minst en uke rundt disse dagene. Ellers kan det være lurt å merke seg sånn som økt utflod/eggløsningslim, dette er også tegn på at eggløning er underveis. Dette er slik jeg gjør det, nå bruker jeg eggløsningstester i tillegg da jeg har hatt litt ustabil syklus siste mnd. Håper det er forståelig :-) Bare spør mer om du lurer på noe Lykke til !!
dulille junivenn Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 Tusen takk å- så godt å kunne stille dumme spørsmål- og samtidig bli tatt på alvor og få svar!!!! Nå har jeg laga kalender...Så nå merker jeg av dager. Takk for god ide. Har nok et dumt spørsmål jeg... Hvordan vet jeg hvor lang syklus jeg har?? Har aldri tenkt på slikt før.. Da mine venniner ble gravide og snakket om slikt, var ikke jeg klar. De var alle veldig unge da de fikk sine første barn, og jeg var ikke klar da- og fikk derfor aldri med meg slike samtaler... Har vært inne på babyverden, og sett på eggløsningskalkulatoren der, men der bør man vite vanlig lengde på syklus.. Er så spent, men ettersom vi akkurat har starta prøvingen (2pp) snakker jeg ikke om dette med noen !!! Håper det skal gå fort. Lykke til du også
Babyønske �� Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Du husker ikke tilbake da? Hvis du tar utg.pkt i forrige gang du fikk mensen, og tenker tilbake på når du fikk den mnd før. Jeg har egentlig litt dårlig tid nå, men kan prøve å svare deg mer senere i dag. Ok?
dulille junivenn Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Helt i orden!!!!!!!!!!!!! Tusen takk for god hjelp. Må tenke meg litt om, så håper jeg å finne ut av når det var forrige mnd... Skal regne litt nå
Piamin Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 dulille! Du må ha postkasse! Tenkte jeg skulle sende deg en melding, men det fikk jeg ikke til...
dulille junivenn Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2007 Å-så koselig med mange svar!!! Godt å ha noen å spørre dumme spørsmål, ettersom jeg er uerfaren på feltet!!! Jeg er fremdeles litt usikker på syklus. Har vært helt stabil mens jeg gikk på pillen, men klusset litt første gang etter jeg slutta.. Så da kom jeg litt utav det gitt. Skal prøve fikse postkasse... Prøver med en gang!!
marna Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Når du har funnet ut hvor lang syklus du har så kan du gå inn på denne siden: http://www.bryllup.dk/option,com_womancalendar/Itemid,220.html Det sies av mange at denne kalenderen skal fungere veldig bra=) Lykke til!
dulille junivenn Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2007 Tusen takk for tipset!! Da skal jeg prøve den. Babyverden.no har også en som ser grei ut. Hm... prøver den også jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå