mam <3 Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Hun har vært dårlig i magen siden torsdag, løs slimete og hyppig avføring, hun har hatt feber siden i går, opp mot 39.5. I natt toppet det seg med at hun gråt fra ca 24 til 6 i dag tidlig med små pauser, skikkelig illskriking. Jeg ble livredd og tok henne med på legevakten, de sjekket henne og mente det måtte være et magevirus. Er det noe jeg kan gi henne eller gjøre for å hjelpe henne, har dere den erfaringen at paracet hjelper mot slike magesmerter. Er så utrolig redd det blir samme leksa denne natta også. ;( Er alene på en ny plass og det er så fryktelig skremmende når hun gråter sånn. Huff... Skulle ønske pappaen hennes var hjemme.
katlinka Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Uff, stakkars liten da.. Har hørt at blåbær (saft, juice etc.) skal hjelpe å binde magen..
BettyBoob Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 du sier ikke hvor gammel hun er...uansett : gi henne blåbærsaft og mye væske. Paracet kan du gjerne gi, men den må jo rekke å virke før hun bæsjer igjen, men prøv gjerne gi henne farris/eplemost. Viktgiste er at de får i seg nok væske når de har diare. god bedring til snuppa, håper virkelig du får en roligere natt i natt!
flashdancepants Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Hei du! Håper snuppa di blir bedre snart, masse god bedring!!
to guttegull Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Det finnes et middel på apoteket som heter GEM. Det er pulver som blandes i vann. Inneholder nødvendige mineraler og salter som kroppen trenger for å unngå dehydrering. Tror dette kan gis til veldig små også, men spør på apoteket. Dette smaker ikke godt, men det kan blandes med f.eks blåbærsaft. Høres veldig slitsomt ut å ha det sånn - dag og natt, så jeg håper det ordner seg snart!
maybe3 Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Eplejuice blandet med Farris er bra å gi. Ser at flere har anbefalt det, og jeg slutter meg til det rådet;-) Flytende smertestillende hadde nok jeg valgt. Men det kommer jo an på hvor gammelt barnet ditt er... God bedring!
maybe3 Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Ps! Havresuppe med litt blåbærsaft oppi ga jeg til min jente... Den kan du jo sile og ha på tåteflaske eller oppi et glass med sugerør.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Uffda, det hørtes ikke hyggelig ut Ser du har fått mange råd ang hva som hjelper, så da skal ikke jeg gjenta det Men kan ikke gjenta èn ting nok: væske er det viktigste. Så prøv å få i henne alt av væske. Helst noe hun liker, om det så skulle være brus. Me næring i saft ol enn vann.. God bedring! Håper dere får en bedre natt i natt!
mam <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2007 Tusen takk for alle råd. Hun har fått havregrøt og blåbær, et virker som om det går bedre. Hun har ikke så mye feber heller nå, så det ordner seg nok.
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #10 Skrevet 1. oktober 2007 et råd som er veldig effektivt for å binde magen : kok opp vanlig ris i mye vann... la det koke en god stund og sil av vannet, avkjøl dette og bland med blåbærsaft. stivelsen i risen binder godt og sammen med blåbærene så blir det veldig bra god bedring.
St.Sunniva Skrevet 1. oktober 2007 #11 Skrevet 1. oktober 2007 Når snuppa her hadde diare så fikk jeg følgende råd: Generellt drikke mye Kald Kamille-te Blåbærsaft eller blåbærmos(fra Nestle) Banan (gjør avføringen hardere) Hun hadde diaré en uke, men vet jo ikke om noe av det jeg ga egentlig var det som hjalp, men dette er jo noen av de vanligste rådene da.
meg & to små vampyrer Skrevet 1. oktober 2007 #12 Skrevet 1. oktober 2007 Det som man kjøper på apoteket og balnder i vann med salter og slikt er bra om hun ikke får i seg noe væske. Si ifra om det er noe vi kan gjøre! Om hun ikke blir noe bedre, kan du vel ta henne til legen på nytt også? God bedring hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå