våken_om_natta Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 ...som ble arbeidsledige mens de gikk gravide? Hvordan gikk det? Hva med økonomien? Har så lyst til å prøve å få et barn til, men jeg har bare vikariat i noen måneder til, så vet jeg ikke hva som skjer...
grå :) Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 jeg passet på å sykemelde meg litt før kontrakta gikk ut så jeg fikk fødselspenger. hadde bekkenløsning da så var ikke helt uten grunn, men hadde nok gjort det samme uansett for å få støtte.
våken_om_natta Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2007 Men kan man gå sykemeldt fra en jobb man ikke har???
grå :) Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 sykemelder du deg noen uker før kontrakta går ut så går det fint, men tror ikke du kan gjøre det når du står der uten jobb. vet ikke om evt dagpenger kan regne som lønn? men er jo ikke alle som hartjent opp til det heller...
*tybber* Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er ikke arbeidsledig da, men har en 40% stilling bare. Kontrakten går ut i desember, og jeg har termin 10. april. Er vikar gjennom et vikarbyrå ved siden av (ringevikar), så jeg håper det ordner seg så jeg får permisjonspenger. Leste også at jeg må ha jobba en 50% stilling for at far kan ta ut de 6 ukene med permisjon. Ikke aner jeg om det går heller! Mye jeg må snakke med nav om ja! =P
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg!! Var 17 år første gang og 18 andre gang. Hadde akkurat sagt opp jobb og ble gravid etterpå. For å si det slik, det gikk men gjør det ikke igjen. Men så var mannen min bare io lære i den tid. men gjør dte som sagt ikke igjen.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg var 3 mnd på vei da min kontrakt gikk ut, og pga innsparinger forsvant min og en del andre sine jobber ( ikke fordi jeg var gravid, for det viste dem ikke på jobben). Jeg meldte meg arbeidsledig, og fikk arbeidsledighets penger frem til permisjon tredde inn.. Gikk da ut i permisjon med 80% av pengene. "Frøys" bare dagpengene mine, s når permisjonen var ferdig fikk jeg tilbake dagpengene.. Gikk videre på dem til jeg ENDELIG fikk ny jobb..
børdi Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 ja jeg ble gravid når jeg gikk arb ledig jeg hadde permisjon fra dagpengene og fikk permisjonspenger av trygdekontoret av arb trygden igjen... når permisjon var over, søkte jeg gjenopptak av dagpenger og var reell arb søker igjen,,,, går fint det:-)
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #10 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg var arb.ledig da jeg ble gravid... så vi lever på 1 inntekt. jeg fikk engangstønaden.,,det er tøft økonomisk, så vi må nå selge vår leilighet og finne noe billigere. det går akkurat rundt. kjøper vi oss noe billigere får vi litt mer å rutte med i mnd.. håper jeg har fast jobb når jeg blir gravid neste gang.. det hjelper helt klart på.. men vi klarer oss for det har bare med prioriteringer og gjøre.
våken_om_natta Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. oktober 2007 Nå har jeg vært vikar i over 6 år. Er drittlei! Har et barn, og ønker oss et til, men umulig å vente til det dukker opp noe fast, for det kommer nemlig ikke til å skje med det første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå