to guttegull Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg synes det er så strevsomt med måltidene om dagen. Lillemann har sluttet å spise brød, og nå vil han ikke ha middag heller lenger.. Spiser litt frisk frukt og grøt, og fruktbegre fra nestlé. Også liker han kjeks i alle varianter. Syns bare han spiser/liker søte og "usunne" ting Jeg moser av og til brødbiter sammen med banan, da får jeg "lurt" i ham litt brød. Når han spiser må jeg også avlede oppmerksomheten med et eller annet. Jeg er ikke så bekymret for vekta hans, han er godt i hold.. men jeg synes det er så rart at han slutter å like ting han spiste før. Han er rett over året. Jeg regner med at det er tenner og ubehag i munnen som forårsaker dette, Flere som har det sånn? Noen lure ideer?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Kutt HELT ut med kjeks og småting mellom de faste måltidene. Hvor gammel er han? nærmer han seg året så kutt grådig ned på melken(om det er mme) gi han morgen og kveld f.eks! Ellers gir du vann, eller vår favoritt er de juicene fra nestle... vår måltidsplan er nå: Frokost: ei skive og ei flaske MME Lunsj(etter første hvil): Ei skive og juice Middag: et middagsglass og juice Kvelds: Skive og MME. Gir masse væske utover hele dagen,de er veldig tørste når de ikke får melk. Vi har hatt matnekt og ekstrem kresen baby,men da vi kuttet ut all form av kjeks osv og melken,så går alle måltidene knall bra!!! =)
to guttegull Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 Han er ikke noen melkegutt heller lenger etter at vi sluttet å amme.. er vi heldige drikker han kanskje 100 ml mme til kvelden. Ellers får han vann, biola og fruktdrikk fra semper el. nestle. Han spiser yoghurt. Han får ikke kjeks heele tiden, men når han ikke spiser NOE til middag, syns jeg det er bedre at han spiser en kornmokjeks enn ingenting. Og da har vi holdt på med middagen i en halvtime først. Får ennå grøt morgen og kveld. Skive får jeg ikke i ham. Huff - jeg synes synd på ham jeg, men jeg må vel ta meg i det og bli litt strengere!
~sjiraff~ Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Han er absolutt gammel nok til å skjønne at om han ikke spiser middagen sin så vanker det godsaker etterpå ) De er sleipe de små... Så hvis du er streng og kutter alt mellommåltider som egentlig er en belønning for at han ikke spiser den ordentlige maten sin så order det seg nok. Men du må være streng og holde deg til brød eller middag da det er det som skal sereveres. Vil han ikke ha så nei vel, da venter du til han er sulten og tilbyr det samme, ikke noe annet og bedre.
to guttegull Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Huff! Javel, da er det bare å brette opp armene her i gården skjønner jeg!! Takk for svar jenter!
~sjiraff~ Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Teori er alltid mye lettere enn praksis ) Men i og med at han ikke er eldre så burde han ta poenget på bare ett par dager, med mindre han er veldig sta da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå