Gå til innhold

Mange som gir brød til babyer på 6-7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster bad meg vente med brød til 8 mnd...men gutten er nå 6,5 mnd og nekter den grøten, og middagen, og fruktpure. Eneste han vil ha er pupp, tran og vann....Lurer på om jeg skal prøve med litt brød jeg. Følger jo alltid de rødene til helsesøster, fordi jeg er alltid enig med genne (selv om jeg nå har min tredje baby...:=0) Så føler nå jeg tenker forbryteriske tanker:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk høre at dem kunne få brød fra 6 mnd. alder. Jeg prøvde med litt brød da gutten min var litt over 6 mnd. Det gikk greit de første bitene, men etterhvet så begynte han å sette det i halsen=/ Prøvde en gang noen uker etterpå også, å det samme skjedde. Så jeg har lagt det hele på is bittelitt. Han er nå 7 mnd.

Men når de første tennene dukker opp, så skal vi prøve igjen! Men det er nok bare til å prøve, bare å putte de små bitene mellom gommene, så han får tygd. Tror de har litt vanskelig med å få biten fra rett i munnen å over på siden for å tygge (hvis du skjønte hva jeg mente)..

Du kan også bløte skiva opp i mm/mme. Gutten min ville ikke ha det, men kanskje gutten din liker det..=)

Lykke til!

Skrevet

Jeg begynte med skive med leverpostei når gutten min var litt over 6 mnd, og han tygget som bare det fra første bit. Så det er veldig individuellt hvordan babyene er. Nå er han 8 mnd og han spiser ikke grøt i det hele tatt, begynner å grine hvis jeg kommer med grøtskålen, så her får kan skive frokost, lunch og kvelds (får jo ellers middag og youghurt,frukt ect) Han liker faktisk 8 mnd vellingen veldig godt men den er jo så sykt vanskelig å få tak i, nesten ingen butikker som har den :(:( (og han vil kun ha den i halvsøvne, hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...