2gutter og ei jente:-) Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Begynte i ny jobb 1 sept, er 3 mnd på vei, og jeg er utrolig dårlig form. Fikk sykemelding på 2 uker for å hente meg litt inn. Men nå har jeg vel ikke krav på sykepenger?? Noen som vet?
~sjiraff~ Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Foletrygdloven § 8-18 1. ledd " For å få rett til sykepenger fra arbeidsgiveren må arbeidstakeren ha vært ansatt hos arbeidsgiveren i minst fire uker (opptjeningstid). Fravær uten gyldig grunn regnes ikke med i opptjeningstiden. "
Kamomille Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 du må ha vært jobbet i 4 uker for å ha rett til sykepenger. Så da spørs det hva du gjorde før 1. september. dersom du da ikke var i jobb, har du ikke rett på sykepenger. Dersom du da jobbet hos en annen arbeidsgiver, kan NAV utbetale sykepenger.
Gjest -<<- Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Joa. Uansett om du ikke jobbet før den datoen, så har du jo vært hos arbeidsgiveren i over fire uker nå. Du får sykepenger.
2gutter og ei jente:-) Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Takk for svar Jeg gikk arbeidsledig før jeg fikk jobb...teller ikke jobben noe da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå