Gå til innhold

Noen som har erfaring med Dachs og bebiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lenge vurdert å kjøpe oss en hund og valget har falt på Dachs. Noen som har dachs her inne og som har erfaring med dachs og barn/bebiser? Jeg har ikke hatt hund selv før, men samboern min har hatt hun og dattern min på 15 har en hos faren sin.

En annen ting jeg lurer på er valg av kjønn - litt delte meninger om kjønn her i huset og lurte på om noen har lyst til å dele sine erfaringer med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har ikke dachs, men to andre små hunder. Min erfaring er at barn og hund går veldig fint. Spes to små som vokser opp sammen. Det man uansett rase og barn SKAL passe på er at hunden alltid får sove og være i fred når den ønsker det. Den skal ha et bur, en plass eller liknende hvor barnet ikke har adgang. En valp skal ikke vekkes hver gang den sover osv, så det er arbeid å passe på. Dacgs er en liten hund, men den er aktiv og vil gjerne på jakt, gå spør eller liknende så man må ha tid til både hund og barn :) Vi har to tisper mens jeg alltid før har hatt hanner og foreldrene mine har en hanne nå. Løpetid er ikke alltid gøy, men tisper har det to ganger i året og hanner "hele tiden". He he. Dvs de blir påvirket av alle nabolagets tisper med løpetid. Noen mener hanner er så mye striere osv, men jeg tror det egentlig er hipp som happ bare man jobber med hunden.

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Kjempefint å høre andres erfaringer for å bli tryggere på valget vårt. En ting er at dattern (snart 15) har ønsket hun hele livet og samboern har også veldig lyst, men jeg må også være helt sikker på at det passer inn med bebisen vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...