Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Ventet dere til barnet spiste full porsjon med grøt... Lillegutt har nå fått grøt på kvelden i en måned... Er fremdeles bare oppe i en halv porsjon. Han våkner annenhver time fra midnatt og utover for å få pupp. Lurer på om det kan være litt lurt å prøve med et måltid til snart. Han er 5 mnd nå.
En liten mamma Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Vi introduserte måltid nr 2 når ho hadde spist full porsjon på måltid nr 1 i en uke. Hos oss tok det 3 uker fra ho begynte med grøt til neste måltid ble innført. Kan godt være at han våkner mye på natta av vane, ikke nødvendigvis for at han er sulten. Prøv å la han finne roen selv, gi han sutten (om han tar den) og la han ligge litt før du tar han opp å gir pupp. Det er jo enklere å roe babyen ned med puppen, men det kan lønne seg å ha et par slitsomme netter uten så mye pupp -og så sover han kanskje bedre etterhvert!
Ouagadougou Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Siden han bare er 5 mnd så har dere jo ikke hastverk enda. Jeg tror ikke jeg ventet til hun var oppe i en full porsjon før jeg ga hun et måltid nr to. Men det var bare litt fruktpure til lunsj. Men det var jo mest for at hun skulle begynne å bli vant til andre smaker. Er sikkert helt ok å vente, men helt ok å gi han f.eks fruktpure til et annet måltid. Det er forresten ikke alltid at fast føde hjelper de til å sove hele natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå