Gå til innhold

Flere sykemeldte?


Helena73

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått lavt blodtrykk og besvimer i ett sett. Har vært sykemeldt i to uker pga dette og det er fryktelig irriterende for jeg vil så gjerne jobbe. Noen som har samme tendenser? har også fått halsbrann så nå sitter jeg rett opp og ned i sengen:-) Godt jeg er over halvveis i svangerskapet. Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykmeldt 40% pga bekkenløsning.

Kjedelig å bli sykmeldt, men jeg har bestemt meg for å ta vare på meg selv og lillegutt, og igrunn er det jo deilig med to dager "fri" i uka...

Ellers er formen fin, bare halsbrann... Men slikt må en jo regne med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sykemeldt pga bekkenløsning og mye svimmel og kvalm. Litt depresjon også, siden jeg ikke strekker til hjemme eller på jobb.

 

Får se hva legen anbefaler videre fra torsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje någe sånt eg, er frisk og rask:) Vil derfor ønske dere så masse lykke til og god bedring:) hold ut, d kommer någe ekstremt positivt ut av d iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vore sjukmelde frå veke 12 ej. E no 21+3. Bekkenløysing og kvalme/oppkast. Litt kjedelig i lengda å sitte heime kvar dag, i vert fall når forma tilsei at en ikkje kan reise nåken plass......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100% sykemeldt pga kraftige kynnere ved anstrengelse.

Jobber som hjelpepleier på et sykehjem og på en tung somatisk avd, så det er kinkig å være gravid på en sånn arbeidsplass som krever litt fysisk anstrengelse...går i aktiv sykemelding nå ut okt så får vi se hva kroppen sier når jeg skal prøve meg ut i stell igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 50% sykemeldt fra mandag av, pga bekkenløsning. Tror jeg kommer til å være minst 50% sykemeldt ut sv.skapet. Håper på å ikke bli 100% sykemeldt da, slik at jeg får jobbet litt frem til permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 50% sykmeldt. Har vært det i litt over en mnd. Er veldig sliten og er innimellom både svimmel og kvalm. Legen vil at jeg skal prøve meg igjen i full jobb. Har prøvd og argumentert mot fordi jeg ikke føler meg i stand til det. Jobber med kundeservice, mye sure folk og salgskrav. Merker at når jeg har vanskelige samtaler med kunder er det stor aktivitet i magen. Liker ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 100% sykemeldt fom igår og ut okt. Jobber i butikk med mye mas, og itillegg så er det nyåpning neste uke.

 

Har kraftige kynnere ved små bevegelser og fått bekkenløsning. Skal prøve ut i jobb igjen i nov, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært 100% sm siden uke 12 pga blødninger.

 

Var hos legen idag, ingen blødninger siste 14 dagene, så nå fikk jeg ha aktiv sm. Ingen erfaring med det fra før, så er spent på hvordan det blir. Er sykepleier, så blir vel mere admenistrative oppgaver. Skal ikke løfte, jobbe netter el ha direkte pasientkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg jobber også på sykehjem har ikke prøvd meg i pleien på pga sykmelding. Kan tro det blir tungt og bare alle tøy og bøy. Dusjing og ta opp ting fra gulvet, akk ja. Kanskje du ikke er så stor som meg, han håpe det. Uansett så skal arbeidsgiver søke om tilretteleggingsmidler slik at du kan fungere. Det kan da leies inn en person som går sammen med deg i stell feks og tar det som blir for tungt for deg.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden uke 7, er nå uke 23. Det er en times kjøring hver vei til jobb, og offentlig transport er det lite av. Det går riktignok buss noen få ganger om dagen, men den tar halvannen time pga. alle stoppene. Og siden jeg ofte blir bilsyk på buss, så tror jeg ikke det hjelper på kvalmen min... Jeg klarer ikke å kjøre selv, får vondt i magen av å sitte oppreist over tid.

Jeg har prøvd å snakke med arbeidsgiver om tilrettelegging, evt. om jeg kan gjøre noe hjemme, men møtte ingen vilje til det. (Det er etter min mening fullt mulig for meg å gjøre en god jobb hjemmenfra.) NAV vil ikke dekke reise frem og tilbake siden det vil koste mer enn sykepengene. Nå har jeg nesten gitt opp håpet om å komme meg tilbake på jobb før permisjonen. Jeg prøver å fokusere på at babyen sparker og ser ut til å ha det bra, uansett hvordan min form er. Prøver også å nyte de gode dagene som kommer innimellom uten å få altfor dårlig samvittighet. Savner kontakt med kollegaer og er nok litt ekstra babyfiksert siden jeg ikke har jobben å tenke på. Jordmor minner meg stadig om at det er en viktig jobb jeg gjør ved å være gravid, så jeg prøver å trøste meg med det når jeg føler at jeg ikke strekker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har vært sykemeldt 40 % siden uke 16. Er nå i uke 24.

Grunnen til sykemeldingen var vonde kynnere og smerter i bekken ved mye løfting. Har en dag fri og jobber redusert de andre dagene.

Går til kiropraktor en dag i uka og får laserbehandling. Arbeidsplassen min er veldig flink til å legge tilrette for meg. Er i barnehage ( jobbet med de aller minste og der ble det mye løfting) Er nå med de største barna og dette er mye enklere for meg.

Men de siste to ukene er det blitt annerledes, jeg får vondt når jeg står oppe mye, gå på turer klarer jeg ikke :-( Ligger rett ut når jeg kommer hjem, har ikke overskudd til barna hjemme. Problemer med å gå, vralter rundt. Huset flyter, jeg irriterer meg over alt mulig. Stakkars samboer som gjør alt for meg. Dette var mye klaging, har jo også fine dager da men da har jeg tatt det helt med ro......

 

Vil jo så gjerne være på jobb så lenge jeg kan, men må jo lytte til kroppen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 50% sykemeldt pga jeg ble helt utslitt på jobb, og stress førte til at blodtrykket faktisk gikk opp. Er veterinær og har veldig hektiske arbeidsdager. Kan ikke roe ned tempoet når det er dobbeltbooket timer og det kommer akuttpasienter i tillegg. Trenger noen dager innimellom til å hente meg inn på. Håper å kunne fortsette å jobbe litt fram til permisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha vært kvalm og kastet opp nesten hver dag til nå. Så nå er jeg sykemeldt til 18 november. Tviler på at jeg blir å komme tilbake i jobb igjen før permisjon. Det blir mye verre når jeg er på jobb og stresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt 70% pga kvalme, oppkast og lavt blodtrykk. Har vært det siden august. Brukte alle ferieukene mine på å være dårlig, så egentlig har jeg vært dårlig siden juni.

Legen trodde heller ikke jeg kom til å bli noe bedre før junior blir født, så jeg har vel begynt å vende meg til situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også sykemeldt pga lavt blodtrykk. Er mye svimmel og til tider en vanvittig hodepine, kjennes ut som hode skal brenne opp!

Har vært sykemeldt i snart 3 måneder, er nå i uke 22.

Nå har ryggen begynt å plages, så det blir vel ikke bedre etter som ukene går! Har alltid plagdes med ryggen pga skjevhet i skulderbladene og nede i korsryggen. Og siden livmoren ligg så langt bak mot ryggen, blir det ekstra belastning på den!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Nå er jeg også blitt 50% sykemeldt. Har fått bekkenløsning, og jobber i butikk, så det er deilig å ikke jobbe så mye.... Bekkenet er visst ikke så glad i å stå i så mange timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har lavt blodtrykk og er sykmeldte, hvor lavt er trykket deres?

Jeg lurer litt. synes legen min er litt streng.

 

Mitt er også litt lavt.

Besvimte i forrige uke, og da ga legen min meg 3 dagers sykmelding. Merker jo at jeg er fryktelig sliten på jobb - ikke mye jeg orker når arbeidsdagen er slutt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min ga meg 2 ukers sykemelding da hun hørte at jeg holdte flere ganger på å besvimme på jobb. Tror at blodtrykket mitt var normalt rundt 90-100/60, men hadde også lav blodprosent og var kjempe sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-sykemeldt pga høyt blodtrykk.Først frem til tirsdag i 100% og hvis det stabiliserer seg så gradert en stund.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som mitt trykk da ca.

Blodprosenten på 10.5, ikke alarmerende lavt, men jeg ligger vanligvis på rundt 13-14(er blodgiver) så det er jo klart at jeg merker den nedgangen.

 

Æsj - har jo ikke noe liv etter jobb. Må bare hvile og får ikke gjort noen ting. Skulle jo begynt å handle litt inn og sånn.

Får meg liksom ikke til å "tigge" etter sykmelding heller. Har en så nn "ung og dynamisk" legemann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå blitt sykemeldt ut uken pga slimposebetennelse i høyre hofte.. Det er sykt vondt..

Så som frisør står jeg mye om dagen og det funket ikke så bra.

Hadde dette fra før av, men ikke ille, men pga voksende mage er det blitt ille ja.

Håper å være tilbake snarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...