Gå til innhold

Hvordan pottetrene jenta???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke ambisjoner om bleieslutt med det første nei, Rebekka er jo ung enda, men gode vaner kan man ikke få for tidlig eller noe slikt. Hehe. Det skader jo ikke å venne henne på potta allerede nå. :-)

Hvordan skal jeg gå frem? Sette henne på potta i noen minutter hver dag? Og rose henne hemningsløst dersom det skulle skje noe i den?

Er det noe mer jeg kan gjøre? Lage fast morgenrutine på potta kanskje?

Hun er ikke at den typen som presser og styrer når hun skal bæsje, så jeg kan ikke skynte meg å hive henne på potta når jeg ser hu skal bæsje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅH!! Nå satte jeg henne på potta, og etter et lite minutt så tisset hun!!

Jeg er SÅ stolt!!! :-D

Jeg roste henne masse og hun smiiiilte opp mot meg.

Håper hun forstår at hun var flink. :-)

Skrevet

Du? Ikke for å ta fra deg gleden altså, men så små barn har ingen blærekontroll, så det ville ha vært rart om hun IKKE hadde tisset;)

Skrevet

For å være helt ærlig, så ser jeg ingen hensikt i å sette henne på potta hver dag, eller lage det til en morgenrutine når hun er så liten.

Du kan jo ha henne på potta hvis du syns det er greit, men jeg ser ingen hensikt i det. Jenta mi er 10 mnd, og jeg kommer ikke til å begynne med det på leeeeeenge enda :-)

Skrevet

Nja. I morgest og i går kveld tisset hun ikke, og da satt hun ganske lenge. Uansett så er ikke målet å slutte med bleie enda, men å venne seg til potta og få en god opplevelse dær. Jeg tenker at det kanskej blir lettere senere da.

STOR seier syns nå jeg da. :-)

Skrevet

Hensikten er altså psykologisk. Potte=bra.

Skrevet

Vi brukte Royal potty fra fisher price vi da, men vi begynte ikke med dette før poden var ca 2 år, den er helt genial :)

Han var tørr/bleiefri da han fylte 3 år, men fra han var ca to sa han fra når han måtte tisse eller bæsje og da gikk vi på potta hvis vi var hjemme!

Skrevet

Flere av de i barselgruppa mi har babyer som tisser og bæsjer på potta hver dag. Og noen flere ganger per dag.

Skrevet

Kanskje jeg er heldig og slipper den problematikken nå som jeg venner henne på det så tidlig???

Håper det. Hun syns i hvertfall det er helt greit nå.

Sitter frivillig uten at jeg trenger å motivere henne. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...