Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Hun er jo bare knappe 9 mnd enda, men jeg satte henne på potta i dag bare for at hun skal venne seg til den. Jeg har ikke ambisjoner om bleieslutt med det første nei, men gode vaner kan man ikke få for tidlig eller noe slikt. Hehe. :-) Hvordan skal jeg gå frem? Sette henne på potta i noen minutter hver dag? Og rose henne hemningsløst dersom det skulle skje noe i den? Er det noe mer jeg kan gjøre? Hun er ikke at den typen som presser og styrer når hun skal bæsje, så jeg kan ikke skynte meg å hive henne på potta når jeg ser hu skal bæsje.
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. oktober 2007 ÅH!! Nå satte jeg henne på potta, og etter et lite minutt så tisset hun!! Jeg er SÅ stolt!!! :-D Jeg roste henne masse og hun smiiiilte opp mot meg. Håper hun forstår at hun var flink. :-)
MM med spire Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 har ikke begynt med pottetrening egentlig jeg heller. men setter gutten min på potta om morgenen... Han tisser hver morgen og har til og med bæsja der. Han er 9 mnd. Det er nok litt tilfeldig vil jeg tro, men er moro da... grunnen til at jeg begynte med det er at han digger å sitte der, setter han der mens jeg ordner meg litt.... Skader jo ikke å venne de til å sitte der da...
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2007 Nei det samme tenker jeg. Målet er jo ikke å slutte med blei enda, men å få gode vaner. I mange land forventer de jo at barna slutter med bleie når de er ett år gamle. :-)
MM med spire Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Forventer nok en tid med bleier enda har og Så flink jenta di er... setter du henne på potta flere ganger om dagen??? Jeg har kun brukt å gjøre det om morgenen jeg...
Nr-3-i-Magen Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Når de sitter i den stillingen på potta så trigger det noen nervesignaler som gjør at de slapper av i tarmene/underlivet og dermed tisser og bæsjer lett. Så det er ikke bare tilfeldig at ho tissa idag :-) Vi har også brukt potte ei stund, ikke for å gjøre ho fortere bleiefri, men for å venne ho til potta og spare litt bleier... I tillegg er det jo greit å få ut litt bæsj hvis de har vondt i magen.
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2007 Ja det er kjempekjekt det. Jeg satte henne på potta første gang i går kveld. Så i morgest. Nå i stad var hun skitten (hadde griset sviskesaft ut over hele seg) så da slang jeg henne likesågodt nedpå potta mens jeg fikset badevannet. :-) Blir sikkert å sette henne på potta i slike tilfeller, pluss hver morgen. :-)
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Har også prøvd med potta, men ingen av gutta syntes det var noe. Begge ble helt hysteriske og skrek. Men nå er det en mnd siden så jeg får vel bare prøve igjen..
-MtG- Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Hvordan i all verden får dere de til å sitte stille oppå potta? Vi har ikke prøvd enda, men jeg tviler på at lillegutt hadde blitt sittende. Hvordan gjør dere det?
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg setter henne oppå, og så sitter hun frivillig. Men det fordrer at de kan sette seg opp selv da. :-)
-MtG- Skrevet 1. oktober 2007 #11 Skrevet 1. oktober 2007 Lillegutt er snart 1 år så han sitter, men han er så aktiv at jeg tviler på at han hadde hatt ro i rompa:) Også har jeg ikke helt bestemt meg ennå om jeg synes det er smart eller teit å begynne med potte så tidlig;) Har tenkt på det da.
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. oktober 2007 Ja det varierer nok veldig fra unge til unge. Snuppa her er også veldig aktiv, men jeg tror hun syns det var litt morsomt med potte. Hun satt i hvertfall stille og bare tittet på potte. Så på meg. Så på potta igjen. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #13 Skrevet 1. oktober 2007 men hva gjør dere med potta etterpå? Mulig et dumt spørsmål, men blir det ikke mye gris og søl og tungvint å rengjøre? Hvordan rengjør dere potta, sånn rent trinn for trinn...? Høres sikkert dumt ut å spørre siden jeg har to større barn fra før av. Men har aldri brukt potte på dem da de var mindre, kun doen, og det begynte vi med først da det virket som om de klar for det fordi nattebleien ble helt tørr oftere og oftere..
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg skylte den i vasken på vaskerommet. Eventuelt kan man ha en egen oppvaskbørste på vaskerommet til slikt. Hva gjør du når du vasker babyrumpa da? Gjør det samme. :-)
Labbetøs Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 1. oktober 2007 Nå hørtes det kanskje ut som om jeg vasker babyrumpa med oppvaskbørste!. Det gjør jeg altså ikke. Jeg vasker henne under rennede vann i vasken og gnir med en vaskeklut. Har stor dyp vask så hun får god plass i den. Hun bader foresten i vasken også om morgenen. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 nei, skjønte at du ikke vasker henne med oppvaskbørste. Min er bare 7 uker gammel, men lurer jo litt på om jeg for første gang skal begynne med potte når den tid kommer, siden jenter gjerne er tidligere ute (har bare gutter fra før). Og ja, vi også vasker henne bare under vasken når hun har bæsjet. Men er litt forskjell på bare morsmelksbæsj da og bæsj fra fast føde som jo de spiser når det er på tide med bleie-avvenning. Derfor syns jeg det virker lite å kun skylle potta med vann.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #17 Skrevet 1. oktober 2007 i rennende vann under springen, mente jeg.
Dudellidallo og Tillo Skrevet 1. oktober 2007 #18 Skrevet 1. oktober 2007 jenta mi sitter også på potta hver morgen og før hun legger seg, går kjempefint, både tisser og bæsjer. Etter bruk tømmer jeg potta, skyller og tørker av den, klar til neste bruk.. Storkoser seg den lille stunden hun sitter der=) (9mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå