Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Emil Andreas kom til verden på Ahus 26.september kl 05.58. Han veide 3660gr og er 50cm lang. Hadde en veldig grei fødsel. Det hele starta dagen før med at jeg ble strippet av jordmor. Hun ba meg om å reise hjem og gå med en tur på 1/2 til 1 time. Gjorde som hun sa. La meg på sofa'n etterpå og hvilte. Kl 13 kom slimproppen,og en halv time senere begynte de første murringene i magen og ryggen. Spiste middag her hjemme før jeg dro på fotballkamp for å se sønnen min spille. Da hadde jeg rier med 6-7 min mellomrom. Dro til mamma og pappa en tur. La med på sofa'n litt for å hvile. Under Hotel Cæsar begynte riene å komme tettere og de ble lengere. Ringte føden,men der var det fullt kjør. JM sa jeg kunne komme,men at jeg måtte belage meg på å vente litt siden riene ikke var hyppigere enn 3-4 min. Ble enig med JM om å vente hjemme. Så tv og prøvde å slappe av litt,men det var ikke enkelt. Kl 23 ringte jeg føden igjen,rier med en varighet på 2 min og 1 1/2 min pause. Fikk beskjed om å komme inn. Ankom Ahus kl 23.45. Fikk en veldig søt og hyggelig JM,Siv. Hun ordnet med bad og fødestue. Måtte ligge med CTG,og babyen hadde det fint...og rier hadde jeg til gangs! Ble undersøkt,4 cm åpning..så noe var på gang. Ble fulgt til fødestua. Gikk,satt og lå omhverandre...med sterke rier. Kl 05.30 føler jeg at jeg må begynne å trykke litt. JM undersøker på nytt,men forts bare 4 cm. Hun tøyer meg til 6 cm....fy ****...det var ikke godt! Sto i bue i senga! 05.39 tar hun vannet. Noen rier senere sier jeg at jeg kjenner hodet..JM sier at det er bra at det flytter seg nedover i bekkenet...men jeg sier at det ikke er i bekkenet,det er mellom beina mine. Da får hun fart på seg. Hun ringer på barnepleier. Etter 4 pressrier kommer vesleprinsen med et plask...(kom sammen med masse fostervann,så mye at sambo må hoppe litt unna for ikke å bli dusja ned). JM rakk ikke få på seg hansker en gang. Det var en utrolig lettelse å få han ut(15 dager før termin). Og det var utrolig å høre han gråte...tårene rant på meg og sambo var så utrolig stolt! Dette var min historie. Takker for meg her inne. Lykke til til de som venter på babyen sin eller prøver å bli gravid ) *klem fra Hegemor31*fødeklar* og Emil Andreas.
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Gratulerer så mye!!!!!!!!!!!! Kose dere masse fremover!
Mumiluvu Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 gratulerer så mye.høres som en fin fødsel.=)
Synnøve_Solbakken Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Grattis! Hørtes ut som en flott fødsel
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Gratulerer så mye!! Kos dere alle sammen, og lykke til videre.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 gratulerer ja )) lykke til i tiden som kommer =))
Bea har snart 4 barn? Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer Hegemor med vetleprinsen
Gunni_2 Skrevet 2. oktober 2007 #11 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer så mye, håper alt står bra til
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 2. oktober 2007 #12 Skrevet 2. oktober 2007 nydeligt navn du hadde på gutten og gratulerer:) min sønn heter Emil aleksander;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå