Gå til innhold

Da blir det knapp i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestemt i dag- mellomste skal få knapp i magen (Peg). Han skal ikke spise mat med proteiner i- dvs melk, soya, egg og gluten.. Blir sondemat i noen uker nå. og deretter kan han spise rent kjøtt, grønnsaker osv...

Litt sånn "kjørt på av et tog" følelse nå... Men letta fordi det skjer noe.. Kanskje blir det Peg på lillegutt og, vi får se...

Superdupermannen skal steriliseres, jeg orker ikke flere barn... tror jeg.... hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-)

Så deilig at det skjer noe! Men klart man føler seg overkjørt.... du kan låne babyen min litt om savnet skulle bli for stort.

Lykke til med knapper og alt!

god klem fra

Skrevet

Godt at noe skjer...men skjønner følelsen din,det er ikke moro når det ender i et inngrep. Men,dette blir jo bra for gutten din. Han vil få de riktige matvarene,til rett tid og slippe ubehaget.Og kanskje dette er løsningen for lilledonten også...

Er det knapp(gastrostomiport) han får, eller PEG?

Ikke rart du føler det holder med 3 barn :) Nok å følge opp....

Her hos oss,med 4 barn tilsammen er inngrepet på far utført. Kjenner jeg tenker litt på det innimellom med vedmod ,aldri mere baby...men kan jo låne vettu.Alltid noen som produserer :))

Lykke til, sender deg en stor klem!

Stolt mamma til 2

Skrevet

Så bra at noe skjer!

Har ikke peiling på termene i det hele tatt, men sånn som du skriver det så høres det ut som at dere kan unngå magevondter med sondeforing en periode. Håper at dere vil trives med det og at vekta holder seg.

Klem fra

Skrevet

Kan godt forstå at du føler deg påkjørt av toget nå ja!

Ikke noe kjekt når det blir sånt noe ekstra for verken liten eller stor. Men som du sier, godt det skjer noe!!!

Lykke til!

Skrevet

Så fint at dere får hjelp nå:-)

Kan godt forstå at du er sliten. Syke barn er inge morro. Håper det går bedre i barnehagen nå og at de skjønner alvoret?

Nr 2 min hadde ganske alvorlig astma som liten. Vi var inn og ut av sykehuset støtt. Utrolig slitsomt. Som 16 åring, så har han vokst i fra det meste. Så det er lys i tunnelen:-)

Klem til deg.

Skrevet

Han skal få PEG, og etter 8 uker bytter de til Mick-ey. Kjenner du til dette?

Skrevet

Har litt kjennskap til dette gjennom jobben i hjemmesykepleien.Det er fra tid til annen pasienter med dette, av ulik årsak. Det vanligste er å operere inn PEG først,og etter noen uker erstatte denne med en knapp. Begge deler fungerer veldig bra,og høres ut som et godt valg i forhold til gutten din sine problemer :)

Stolt mamma til 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...