Piamin Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Vi gjorde en god innsats med prøving i går! Skulle ønske det var like bra hver gang - som jeg sa til samboeren min "bare bonus hvis det blir baby nå!". Veldig fint å ikke bare ha sex for å få en baby, men virkelig NYYYTE det! Lå med pute under rompa i 35 minutter etterpå - er det nok? Det rant ut i perioder i hele natt.. Har dere det sånn? Går med truseinnlegg dagen etterpå fordi det renner ut igjen! Betyr det at jeg ikke får det langt nok inn? Som dere ser er jeg i 1.pp og får ikke helt dreisen på dette med EL. Syntes jeg kjente det 27, men min siste mensdag i forrige periode var littegrann den 17. Syntes jeg kjente det ved samleie i går, men jeg veit ikke? Forutsett at jeg er "normal" (hehe) - når burde jeg hatt EL da? På forhånd takk og lykke til med prøving!
Piamin Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 1. oktober 2007 Tror jeg hadde for kjedelig overskrift jeg, så må nok dytte litt på den her!
Babyønske �� Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Når du har eggløsning kommer an på hvor lang syklus du har, så det er det første du bør kartlegge. Så det er det ikke mulig for andre å si noe om, utifra om du er "normal" eller ikke. Det er vanligst å ta utg.pkt i at en syklus er på 28 dager. Men for noen kan det være vanlig med 26 dager, for andre 32 dager. Men grovt sett kan man si at eggløsningen kommer 14 dager (eller 12-16 dager) før menstruasjon. Så til problemet dit at det renner ut igjen. Det havner nok dit det skal. Det er jo en del væske som kommer sammen med sædcellene, og denne må jo ut igjen. Det er jo liv i sædcellene, så med en gang de havner i skjeden begynner de på svømmeturen sin mot egglederen. Vet ikke om det er bevist at det hjelper å ligge med pute under rumpa, men det er heller ikke skadelig så.
Marius06 + tvillinger Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Hei og hopp Ekspertene sier visst nå at 10 min er nok, så du har sikkert ligget lenge nok. Det som renner ut igjen er sekretet som har sæden kommer ut i, så det har ingen ting å si. Personlig syntes jeg det er skikkelig ekkelt når det renner ut, så jeg går på do når de 10 min er over Når du har EL kommer jo an på hvor lange sykluser du har. Hvis du har gått på p-piller lenge har du 28 dager på pillen, men vanskelig å si hva du har uten. Jeg hadde plutselig 31 dager i forrige syklus. Kan ta litt tid før den stabiliserer seg på et visst antall dager. Men, EL kommer 14 dager før mens. Når siste dag i forrige mens var, har ingen betydning. Men, la oss si at du har en syklus på 28 dager og forrige mens begynte den 13.09 vil det si at du skal ha mens igjen den 11.10 og da vil EL være ca 27.09. Lykke til med prøvinga vår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå