Gå til innhold

Spm om å jobbe litt i permisjonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hr tatt ut 100% permisjon , vi har så mye lån at jeg måtte det for at ting skulle gå rundt. men jeg tenkte kanskje å få meg en helgejobb og jobbe f.eks annenhver helg, og dra permisjonen lengre ut. kan jeg forandre på permisjonen min nå? hva gjør jeg først, snakker med nav og skriver om på perm eller søker jobb? for jeg kan jo ikke skrive om permisjonen min før jeg er sikker på jeg får ny jobb men jeg kan vel ikke søke jobb når jeg er i 100% perm heller... hehe... noen som skjønner? hvordan vil det bli med utbetalinger fra nav da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, du kan gjøre om permisjonen men ikke dekningsdraden.

Du gjør om permisjonen først når du har fått deg en jobb og vet hvor mye du skal jobbe.

Det skal da skrives en avtale om gradert uttak av foreldrepenger og leveres nav. her bekrefter arbeidsgiver hvor stor stilling du skal jobbe. Permisjonen vil da bli gradert og forlenget.

Skrevet

ok, så hvis jeg f.eks skal jobbe 20% så får jeg penger fra nav som om jeg skulle hatt 80% permisjon, og permisjonen for oss tilsammen blir 54 uker istedenfor 44? blir det rett? =)

Skrevet

Det stemmer nesten. Det eneste er at du ikke kan ta graderte foreldrepenger eller hva det nå heter, de 3 ukene før termin og de 6 ukene etter termin som er forbeholdt mor. De 6 ukene med pappaperm tror keg også må taes 100%, men det vet jeg ikke.

Lengden på permisjonen tror jeg derfor ikke blir fult så lang som 54 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...