Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Og hvorfor? Hvilken type smokk bruker barnet ditt?
2 små orkaner Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Her er det bare latexsmokkene som blir brukt. Det har lillemann selv bestemt. Om jeg var deg hadde jeg kjøpt litt av hvert og prøvd meg frem. Kanskje din "bolle" ikke er kresen, men liker begge eller h*n foretrekker den ene frem for den annen:-9
Sunniva78 har to små Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Har hørt at latex-smokkene former seg bedre i munnen, slik at mange barn foretrekker disse... Sånn med tanke på allergier er vel silikon best.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg såg et program på tv for en tid tilbake, at latexsmokkene skulle være kreftfremkallende. Har ikke hørt noe i ettertid, så jeg vet ikke helt on det var noe hold i dette. Gutten min foretrekker latex, mens jenta mi helst ville ha silikon.
pandabjørn Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 jeg har bare kjøpt silikonsmokker til Sander og det kommer jeg til å gjøre når linnea kommer også
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg leste også noe om at de av latex kunne være kreftfremkallende, men vet heller ikke hvor mye hold det er i det. Har også hørt at de av silikon ikke skal brukes etter at barnet har fått tenner, for da kan de tygges istykker. Så ikke så lett.. Får vel heller bare kjøpe litt av hvert ja, og se hva lillegutt vil ha.
pandabjørn Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 det har jeg aldri hørt om silikonsmokker ikke skal brukes etter at barnet har fått tenner, nå er det sikkert forskjell fra barn til barn og gutten min tygger ikke smokkene i stykker, men kanskje andre gjør det
Bdancer Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 er ikke naturgummi best da? med tanke på allergi og eventuell kreftframkallelse...
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #10 Skrevet 1. oktober 2007 S@nder & Linnea: Var en som skrev det på et annet forum, men jeg vet jo ikke om det er riktig likevel. Bdancer: Naturgummi er latex, er det ikke? Er vel det man kan få allergi av?
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #11 Skrevet 1. oktober 2007 Vår yngste datter bruker utelukkende latexsmokker (gummi). Vi har ikke fått henne til å ta silikonsmokk. Først og fremst foretrekker hun tommelen... Hun har vært- og er mye på sykehus, og når hun skulle i narkose for en liten stund siden sa sykepleieren som tok imot henne der at de foretrakk at barn fikk silikonsmokker. Mye fordi de bruker latex hansker osv, og dermed kan barna visstnok utvikle et eller annet.. Jeg skjønte ærlig talt ikke sammenligningen hennes... Har ikke merket noenting av noe. Men er det kreftfremkallende hadde jeg tvilt på at det var lov å selge i Norge!
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 1. oktober 2007 #12 Skrevet 1. oktober 2007 latex me min ja,ikkje snakk om silikon....(han som ikkje ville ha) vel,kreftframkallende???? ka son ikkje e det fortida da??? trur ikkje det hadde selgt det om det var så farlig...
Bdancer Skrevet 1. oktober 2007 #13 Skrevet 1. oktober 2007 hehe aner ikke... men er vel forskjellig på gummityper også..?
mto2 Skrevet 1. oktober 2007 #14 Skrevet 1. oktober 2007 Bare silikon her pga fare for latex-allergi.
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 1. oktober 2007 #15 Skrevet 1. oktober 2007 Latex kan føre til utvikling av allergi, men silikon bør ikke brukes etter at barnet har fått tenner, pga faren for å få i seg silikonpartikler... Så ikke lett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå