Gå til innhold

Grøt... Og introdukjson av vann..


Gjest

Anbefalte innlegg

Imorgen er tuppa 5 mnd, og igår ga vi ho smaksprøve på maisgrøt. Det likte ho:) Hvor lenge gir man smaksprøver og når trapper man opp?

 

Så vann.. Det fikk ho også for første gang igår. Men hvordan gir dere det? Hvor mye, og hvor ofte?

 

Sikkert dumme spm men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte å "øve" på vann for en god stund siden, da bare med litt på en skje for å bli kjent med smaken (eller mangel på smak:) ).

Nå (fire mnd) får han drikke vann av flasken nesten hver dag. Jeg pleier å la han få en slurk når han har hikke, for han blir så sinna av hikkingen. Det er vel egentlig slik vi har etablert vanndrikkingen.

 

Grøt kan jeg ikke hjelpe deg med, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gav smaksprøve (3ts pulver) til han hadde lært å åpne munnen og svelge. Så gikk vi opp med 1ts, samme mengde, så opp 1ts igjen. ++. Konsistensen i begynnelsen var veldig flytendes, i løpet av de første 2 ukene ble det gradvis fastere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Grøt begynner du med 1-2 teskjeer, i ett par dager, så øker du til 3-4 teskjeer i ett par dager, så 5-6 osv osv helt til du er oppe i en vanlig porsjon. Det pleier å gå greit. Dersom d virker som om hun reagerer veldig med vondt i magen, hard i magen e.l roer du d ned noen dager og forsøker på nytt. Vann vet jeg ikke, for ingen av mine barn har hatt noe stort behov for extra vann å drikke da de blir ammet og d stort sett dekker tørstebehovet når d ikke er ekstra varmt om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...