Gå til innhold

HJELP!!! Noen som kan gi oss noen råd her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært å snakket med sjefen min nå angående permisjonen min. Jeg har klart å fylle ut at jeg skal ha 10 mnd perm i stedet for 12 mnd perm. og det kan man jo ikke endre på etter permisjonen er begynt. Så lillemann er jo ikke fyllt ett år engang når jeg må begynne å jobbe igjen og barnehageplass har vi heller ikke fått enda. Jeg trodde jeg kunne få lov til å jobbe annenhver uke dag og kveld skift, men det gikk ikke. Så nå vet jeg ikke åssen vi skal gjøre det med arbeid etter Januar. Spurte om jeg kunne få to måneder perm fra jobben etter Januar og det kunne jeg få men det var ulønnet. Og det har ikke vi økonomi til......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok fint! Har du søkt om barnehageplass? Isåfall søk med engang. Du finner nok noen til å passe han 2 mnd om det er det det står på.

Forstår at du syns det er tidlig å starte igjen, men bare du får vendt deg til tanken og jobbet noen uker så går det så grait så:-)

Lykke til

Skrevet

Det er ikke så mye råd man kan gi dere. Sjefen har rett - du har rett på permisjon, men ulønnet. Men i og med at du nå får 100% lønn i stedet for de 80% du skulle fått om du hadde fylt ut riktig har du vel gjerne muligheten til å legge av en del penger frem til januar.

Uten barnehageplass er vel alternativene være hjemme eller skaffe dagmamma. Du får i så fall kontantstøtte fra ungen fyller ett.

Skrevet

du får jo utbetalt det samme beløpet på 10 eller 12 mnd, bare at du har fått mer pr måned. har du ikke reagert på at du har fått 100% lønn da, istedenfor 80%...?

Du får jo ikke kontantstøtte heller før måneden etter at han er fylt 1 år, men dagmamma kan jo være alternativet - om du klarer å finne det da... eller kan mannen din jobbe kveld...?

Skrevet

Forskjellen er vel bare at du selv må legge av de pengene arbeidsgiveren skulle lagt av for deg for de siste to mnd, ikke sant?

Har man permisjon i 42 uker får man vel 80% lønn. Du kan vel legge av pengene selv da, så ta ulønnet permisjon de siste to mnd.

Skrevet

Ja, men det blir jo ikke så veldig mye penger jeg får lagt av fra Oktober til Januar da. Vil ikke klare å legge av penger til 2 mnd. Kan jo sykemelde meg ett par måneder da. :)

Skrevet

sykemelde deg...? er du ikke syk, er det trygdesvindel...!!! Håper det var en spøk...!!!

Skrevet

Noen andre som har noen gode tips å komme med? Gode jobbe hjemme fra muligheter f.eks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...