Piri Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg vil gjerne at vesla skal få begynne på søndagsskole. De lærer så mye fint der, både av leker og sanger. Og historiene fra bibelen er hun veldig glad i. Og et lite åndelig input har aldri skadet noen. Jeg tror også det er viktig i og med at det blir mindre og mindre kristendomsopplæring i barnehage og skole. Men pappa'n vil ikke det. Han vil ha henne med til fjells hver bidige søndag, uansett vær og føre. Jeg foreslo at hun kunne bytte på, eller at de kunne dra til fjells etter søndagsskolen, men han gidder ikke diskutere det en gang. Selvfølgelig - hvis været er helt topp, så drar vi jo alle sammen til fjells! Er ikke helt fanatisk, men jeg tror det hadde vært fint for henne å få være med på søndagsskolen i blandt.... Går ditt barn på søndagsskole? Er det verdt å utsette fjellturen for?
balle og solo Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 jepp! vi er som dere! vi liker både søndagsskolen og fjellet!! ;-) men søndagsskolen er annenhver søndag, derfor er vi en søndag på søndagsskolen, og neste søndag på fjellet! Og VIPS så får barna våres 2 kjekke opplevelser! Og er det suupert vær de gangene det er s.skole, så drar vi på en liten tur etter vi har vært på s.skolen!! Fungerer kjempebra!!
Vipsenmamma Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Nei, søndagsskole kommer jeg aldri å sende barna mine på. Snakk om å lure små uskyldige barn!
Hiv o'hoi Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Lillegutt er for liten for søndagsskole enda, men jeg gikk på det selv når jeg var liten.. Har ikke så mange minner fra barndommen (hull i hukommelsen min), men søndagsskolen husker jeg godt!! Jeg hadde det kjempe koselig og ville ikke ha vært foruten.. Så kristendom eller ei, jeg syntes det er et kjempe fint tiltak!
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Ja, jeg tror det er fint for henne å kunne gå dit! Jenta mi går ikke i noen søndagsskole, men jeg vil gjerne at hun skal begynne når hun blir litt eldre! Har mange gode minner fra det:) Lærer jo masse spennende, synger og leker med andre barn! Jeg trivdes utrolig godt, og synes det er en fin ting!! Og hvorfor vranglære som en over her sier...? - Du har ikke hørt om å respektere andres religiøse syn, liksom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå