Gå til innhold

førstegangsfødende... :=) hvor mange dager over gikk du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*sukk*. 4 dager over termin i dag 1 oktober og jeg lurer på hva som er vanlig sånn i forhold til førstegangs og det å gå over termin??

Er det vanlig å bli satt i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke akkurat førstegangsfødende, men ved min første fødsel satte fødselen i gang en mnd før termin.

trur det er like vanlig å føde før termin som å gå på overtid...

lykke til med fødsel når som helst =)

Skrevet

Da jeg var gravid med min første gikk jeg 6 dager over

Skrevet

Gikk 5 dager over termin med første..

Skrevet

Jeg fødte 4 dager FØR termin, så jeg følte meg ganske så heldig :) -Akkurat tidsnok, -ikke for tidlig og ikke for seint :)

Tror ikke det er så vanlig å bli satt igang hvis det ikke er noen spesiell grunn for at du bør bli det.

Har ei venninne som gikk 16 dager over termin før hun ble satt igang.

Ei annen venninne har termin om to uker, og om ikke hun føder før termin blir hun satt igang på dagen, p.g.a. at babyen er så stor.

Så dette med igangsetting av fødsel varierer nok veldig avhengig av den enkelte graviditet.

-Håper du slipper å gå altfor mye lenger over tida da! Ønsker deg masse lykke til! :)

Skrevet

5 eller 6 dager er overkommelig:) hehe.

andre???

Skrevet

Æ gikk 8 dager over med første...æ huske de va IKKJE arti! Så æ føle med dæ=)) Men de e SNART over uansett!!!

Skrevet

Gutten min kom 3 dager før. Med masse kanel, og "god" sex dagen før, gikk vannet tidlig mårran etter:) Tror jeg skal prøve dette på nummer 2 også:)

Skrevet

hei!!! jeg gikk 13 dager over terminen... det er ikke morro å vente nei... syntes jeg prøvde mye åsse jeg, drakk bringebærblad-te, vaska vinduer, skura huset, hadde sex, kanel++++..... men ingenting hjalp... jenta kom av seg selv hu...

Skrevet

Ble satt igang, babyn kom 18 dager over.... 20 min til så hadde det vært 19 faktisk...

Skrevet

Nr. 1 kom 8 dager før termin.

Nr. 2 kom 8 dager etter termin.

Nr. 3 ventes i -08, men må nok vente til UL for å få vite termin...

Skrevet

tydeligvis store variasjoner her:=)

Har prøvd alt og det virker som babyen styrer det der selv:)

Men dere som har gått så langt over, hvorfor har dere ikke blitt satt i gang? Har babyene vært store? Komplikasjoner? Ble så redd etter det jeg så på et program her om de ungene som ble født 14 dager over termin( og mer)...

:(

Skrevet

Fødte 14 dager før med min første...så skal bli spennende og se når jeg føder med den i magen=))

Skrevet

gikk 5 dager over,... dvs hun begytnte å ville ut 4 dager over men kom ikke før 5.dagen

Skrevet

jeg gikk 2 dager over. Men de sier at det er helt normalt med 14 dager før og 14 etter termin. Men går du 14 dager over starter de somregel fødselen....

Lykke til, babisen er på tur.Men jeg skjønner deg veldig godt.Siste tiden er tung.

Skrevet

ja håper jeg slipper å bli satt i gang...

Håper iallefall han kommer før helga, men begynner jammen å bli usikker...

andre førstegangs?

Skrevet

Første gang fødte jeg på termin!

Skrevet

Jeg fikk to uker før termin...

Skrevet

heldig dere var da som fikk før termin:)

Skrevet

Fødte 1 dag før termin med første man :)

3 dager over med nr 2.

Skrevet

1 mann kom 3 veker før termin. Ville igrunnen komme ut 8 veker før, men dei greidde heldigvis å stoppe det...

Håper på nokre veker før denne gangen med ja.

Skrevet

Annengangsfødende i mars, men kan jo si at jeg med førstemann fødte

9 dager før termin.

Skrevet

åhh:) dere var altså så heldige... :)))

kjedelig å gå slik å vente...

Skrevet

Kan nok tenke meg det ja.

Jeg tok bringebærblad-kapsler den siste tiden. Usikker på om det var det som gjorde utslaget.

Håper det kommer igang av seg selv, så du slipper bli satt igang

Lykke til hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...