Gå til innhold

hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en sønn på 3,5 år. Han er hos faren sin fra torsdag til søndag annen hver helg. dette pga vi bor i to ulike kommuer, og dtete funker fint med dagene.

Men hver gang ja stort sett ungen skal til faren så vil han ikke han gråter og bærer seg og skal alt mulig FØR han til slutt gir seg og går så med pappan sin. enkelte ganger vi leverer ungen eller han blir hentet så vil han ikke.

ungen dusjer ikke hos pappan heller for det virker som om han er redd dusjen hos pappan sin. (ungen sier det er for kaldt eller varmt) han elsker å dusje/bade hjemme da :D

hver gang jeg henter han så er han såååå glad for at jeg kom. han trives veldig godt hos meg ser det ut som men jeg ønsker jo at ungen skal ha det fint hos faren sin også da :D

hva er det beste å gjøre, kan vel ikke nekte pappan å ha ungen om ikke ungen vil vel ? han er vel for liten til å bestemme det eller ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med og prøve ut oftere og kortere samvær? kanse sønnen din rett ogslett syns det blir for lenge og savner deg.

kan jo hende det blir bedre som far har torsdag til lørdag ene uka og lørdag til søndag andre uka.

nekte pappaen og ha ungen er ikke noe gunstig. ihvertfall ikke før alt annet er prøvd først

Skrevet

takk for rådet. :D

ja det var en god ide. men pappan vil ikke ha han mer enn han har ungen nå han. og dele opp helger slik du foreslo det vil han heller ikke. og forslaget ditt er jeg helt enig i og et supert forslag.

er så forvirret over hva som skal gjøres....

Skrevet

ps : han sier han vil ha fri de helgene han har for da kan han treffe vennene sine!! jeg bare sier "ok" liksom.. ehh

Skrevet

hva med og korte ned helgen han har han fra lørdag til søndag også trappe opp igjen når småen blir trygg?

så kan du jo tvinge litt på at far kommer til dere en dag den uka han ikke er hos far. eller at han og småen gjør noe sammen.

om det blir for langt og reise frem og tilbake for småen så er det sikker noen fritidsaktiveiterer far og barnet kan gjøre i nærheten av barnehagen. foreksempel dra og bade. også lever han småen til deg når de har badet en stund

Skrevet

ja det går jo an ja. men kan nok ikke klare å tvinge han til å ha han en dag i uka sønnen min egentlig skulle vært hos faren for da skal han alleting annet eks: venner og sånn.

det er bare 20 minutt å kjøre så er ikke langt :D

at faren og sønnen min bader sammen det skjer aldri. de er jo på en lekeplass så jo det kunne gått da men siden faren ikke vil ha han i noen dager i ukedagene så blir det noe vanskelig. :(

Skrevet

hva sier pappaen til at barne reagerer sånn som han gjør da??

far må jo kunne strekke seg noe for og gjøre livet til sønnen bedre

Skrevet

han sier bare " det er sikkert pga det er så "lenge siden" han har vært hos meg" hmmm sier jeg bare...

strekke seg ja, det mener jeg også. bryr han seg burde han gjøre noe med det men NEEEI ! han laget jo tross alt dette barnet... (var planlagt i sin tid dette barnet)

Skrevet

ja men om han har innsett at det er fordi det er så lenge siden så må du jo si at de må møtes oftere sånn at det ikke blir så lenge siden.

for det er nok mye av det som er problemet.

om han kan ha småen torsdag til søndag. så burde han jo kunne ha småen torsdag i din uke og fredag til søndag i sinn, uten at det går ut over vennenne hans.

du må dytte han litt. slåss litt for sønnen din. ikke bare si hmmm.

Skrevet

sant nok.... skal nok prøve å puffe han ja ;)

takk for rådet :D

Skrevet

lykke til :-) husk og vær sta og sterk nå :-)

Skrevet

heheh ja skal prøve på det ja... takk forresten :D

Skrevet

Har du tatt en prat med barnefaren om hvordan barnet oppfører seg når han er hos ham? Vedvarer dette savnet etter deg hele helga, eller er det noe som går over etter relativt kort tid? Tenkte bare litt på at det kanskje blir litt som tilvenning i feks barnehagen.

Nekte samvær med faren kan du jo ikke, og det er jo ikke det du er ute etter heller.

Er det noe barnet liker spesielt å gjøre, sånn som feks en tur i svømmehallen, evt en togtur, dra på åpen bondegård el lignende. Kanskje du kunne fått bf til å ta med sønnen deres på noe slikt noe, sånn at barnet hadde noe han gledet seg til hos pappa. (Selvfølgelig veldig forutsatt av at du vet at pappa`n holder det han lover da).

Ang dette med dusjen, så bør du høre med bf om det er noe som har skjedd der. Har han fått skrudd på dusjen, så det har blitt for kaldt/varmt vann der? Er jo ikke noe stor dramatikk at barnet ikke dusjer hos far annenhver helg da, men siden dette tydligvis plager barnet bør man prøve og komme til bunns i problemet. Mange ganger har jo disse små tanker og problemer som er veldig store for dem, men små for oss.

Skrevet

vel ja han har sagt barnet er trassig og vet hva han vil sutrer endel og sånn men er det ikke slik alle unger er da elelr ? det er jo trassalder da...

vel jeg ble alenemor for 1,5 år siden etter en ubehagelig dum skilsmisse :( men er kommet over det nå da :D har ny samboer som barnet elsker. det verste er at han er mer knyttet til min nye samboer enn barnefaren (grunnet at barnefaren aldri koste eller lekte eller noe med ungen da vi var gift regner jeg med dette :-0 ) Og barnet har vært mye hos faren siden 1,5 år siden og det syntes jeg er rart for ungen har jo fått langtid på å tilvenne seg da.

nekte samvær til faren kan jeg heller ikke men har veldig lyst å kreve noe da for faren sier at han orker stort ikke å ha ungen i alle fall ikke mer enn det han har nå , og nesten ikke i ferier eller noe pga han sier han sliter psykisk. men da mener jeg at jeg har krav på siden han er alene uten samboer at han går til psykolog slik at han får hjelp og siden ungen er der og at han er ustabil ! kanskje jeg er hard, men vet hvoprdan det er å slite med nerver.

barnefaren er ikke mye på turer, bondegård eller svømmehall det orker han ikke sier han. det blir lekeplass innimellom eller besøk hos venner eller familie eller noe.

det med dusjen har barnefaren sagt at han har skrudd på dusjen slik at det ble for varmt elelr kaldt. dette skjer ofte og virker ikke som han finner rette temperatur liksom.... ikke krise om han ikke dusjer hos han. jeg sa at han kunne la være å dusje han til han kom hjem til meg da og det ble sønnen min glad for virket det som.

ja små ting kan bli store for dem små helt klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...