Gå til innhold

dere som er hjemmeværende ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns dere det er rett og rimelig at dere skal ha middagen på bordet når mannen kommer hjem fra jobb ?

jeg vet faktisk ikke hva jeg syns..

både og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det ALLTID middag på bordet da han henter snuppa til dagpappa før han kommer hjem.

Hvis middagen ikke er ferdig til hun kommer så blir det virkelig et helvete :o)

Skrevet

Nei synes ikke det er en selvfølge...og det synes heller ikke samboeren min heldigvis!

Han har skjønt at det er like krevende(om ikke mere...) å være hjemme med en 1-åring i hus enn å være på jobb om dagen.

Skrevet

Ikke hver eneste dag nei, noen dager må en jo få litt fri fra den oppgaven å. Men når en går hjemme over lengre tid feks mammaperm, så glemmer man ofte hvor sliten man er når man kommer hjem fra jobb. Kommer jo an på andre arbeidsoppgaver i heimen også, hvor mange barn en har etc etc. Men jeg synes at maten skal den som går hjemme stå for, men IKKE hver eneste bidige dag

Skrevet

Hadde jeg vært hjemme og junior i barnehagen hadde det blitt litt annerledes...

Skrevet

er enig med dere,noen ganger,noen ganger ikke...

det er faktislk sinnsykt slitsomt til tider å gjøre alt i hjemmet samtidig å ta seg av en liten en..

Skrevet

Middagen er på bordet pga eldstemann - ikke mannen...

Gjest miang*mikrovampyr*
Skrevet

Nei, deter ingen selvfølge, men jeg lager som regel maten uansett fordi jeg liker å lage mat.

Orker jeg ikke er det selvsagt også helt greit.

Men mannen min jobber MYE og lenge.. dvs gjerne til 22.. Så jeg spiser somregel før.. og da fårh an restene elller får lage seg en pølse ellernoe.. Er heller ingen selvfølge at jeg skal rydde i huset forh am.

Skrevet

om ikke middagen står klar på bordet, så synes jeg det er ganske fair at den som er hjemmeværende iallefall har middagsplanene og ingredisenene klare.

Med små barn er det jo ikke så lett å planlegge bestandig, så jeg synes ikke man kan forvente at middagen nødvendigvis er klar. Men at den som er hjemme har planlagt middagen og har det som trengs for å lage den synes jeg man kan forvente!

Skrevet

He he - samme her, Spetakkel;o)

Skrevet

idag har jeg lagt frem koteletter og poteter så jeg har oppfylt plikten min idag ja ;)

Skrevet

Ikke nødvendigvis at middagen skal stå helt ferdig når han kommer hjem, men at den som er hjemme i det store og hele bør ha hovdeansvaret for å lage middagen, ja. Selvsagt ikke en bastant regel som ikke kan fires ved. Men når jeg har jobbet og sambo har vært arbeidsledig, så har jeg forventet at han har tatt hovedansvaret hjemme med rengjøring og middagslaging, oppfølging av barna når jeg har hatt kveldvakter (selv om jeg ofte har planlagt middagen da.....) Og ser ikke helt at det skulle være en selvfølge motsatt også, nå som det er jeg som er hjemme i permisjon og han jobber....(selv om han fortsatt må ta en del av den tyngste rengjøringen da, pga jeg fortsatt har en del plager fra bekkenløsningen som ikke vil gi slipp)

Skrevet

Alle familier fungerer ulikt så det varierer fra heim til heim det der.

Min heimeverande mann lager iallefall middag til meg kvar dag, og han tar oppvasken. Då eg enkelte dagar er ferdig på skulen klokka ti så er ikkje middagen klar til eg kjem heim. Me blir uansett enig om eit ca klokkeslett som me skal spise på, og er det ikkje problemer med ungen i mellomtida så får eg som regel middag til denne tida.

No når eg studerer og han er heime så synes eg det er rimelig at han tar matlaginga og mesteparten av husarbeidet. Eg er sliten etter ein lang dag (leser ein del etter klokka ti og), og eg har ikkje overskudd til så mykje heime som han har. Seinere kan det hende eg er heime med ungen eit år, og då vil eg strebe etter å gi han like god service som han har gitt meg.

Me har foreløpig berre ein unge, så det er jo lettare for han enn for dåke mødrene med fleire. =)

Skrevet

mente selvsagt at jeg det er en selvfølge at det også skal gjelde motsatt veg: at jeg må ta hovedansvaret på hjemmefronten nå som jeg går hjemme og han er ute i jobb.

Skrevet

Slemme kone som gir mannen sin rester. Her i huset går dei i bikkja... ;)

Skrevet

om han ikke er hjemme til middag spiser jeg hans også..

hvem er bitchen nå ????

eehehhe :P

Skrevet

Her spiser vi til noenlunde samme klokkeslett hver dag pga barna. Men om ikke det er middag på bordet, så har vi spist andre ting. Og da mekker mannen seg noe annet. Så ingen selfølge her i gården for noen av oss. Er vi på tur, handling, skogstur eller på badestranda, så avbrtyter jeg ikke turen for att vi MÅ hjem å spise middag.

Men middagen er der 90% av tiden kl 16 uansett. Det er da mannen kommer hjem.

Skrevet

Ingen selvfølge, men så lenge jeg går hjemme syntes jeg det er koselig å ha maten klar når han kommer sulten hjem fra jobb. Når jeg begynner å jobbe igjen blir det andre baller;)

Skrevet

Ingen selvfølge nei. Tror jeg har det mye travlere enn han har det på jobb for å si det slik.

Men som oftes er det jeg som lager middagen, men s han passer på ungene etter at han har komt hjem.

Skrevet

Nei,det er ingen selvfølge syns jeg!

Skrevet

begge to er hjemme på dagtid (for sambo jobber på natta) men fremdeles er det jeg som må styre med middag,klesvask osv. det er slitsomt da jeg ikke har energi i det hele tatt.. er trøtt hele veien :/ finner ikke energien til å rydde inn i oppvaskmaskinen engang.. gaah

Skrevet

Her er middagen på bordet mellom 16-17 uavhengig når gubben kommer hjem. Dessverre sjelden han spiser middag sammen med oss.

Skrevet

har alltid middag klar, for ellers blir det jo ikke mat før til kvelden. vi spiser kl 4 da min kjære kommer hjem, om han skulle lage mat kl 4, hadde den ikke vært ferdig før 5-6... han er ingen mesterkokk, å ting tar tid der...

men han laga alltid mat klar til jeg kom hjem fra jobb.!

Skrevet

sånn i det store og hele - ja...

Men om du har hatt en vanskelig dag med småen og ting bare er dritt, så får han finne seg i at det ikke er noen middag klar den dagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...