Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg oppriktig bekymret i mammahjertet mitt. Matteo vil ikke ha mat. ei heller flaske! Dette er 3dje dagen han nekter å spise. Prøver med grøt og frukt, og han kniper igjen munnen og bare spruter ut igjen det jeg har fått i ham. - Flasken tar han i munnen og biter på tutten, men drikker ingenting. Kan også skravle med flasken i munnen, men han tar ikke noe.

 

Jeg har forsøkt med vann på sprøyte, og han tar litt, men så spytter han det også ut igjen.

 

Forsøkte med brødskive, men han sutter på den for så å spytte den ut igjen.

 

Allmenntilstanden hans er bra, han smiler, ler og er aktiv og sover når han skal (sover natten gjennom også)... Men han vil ikke ha mat.

 

Noen som har opplevd det samme? Tips?

 

Fortvilet mamma..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, ikke noe gøy når de små ikke vil spise. Benedicte har kun vært sånn en dag innimellom. Men hun har alltid fått i seg litt....

 

Har du prøvd sånn nett du kan ha frukt oppi? Tenkte kanskje han syns det kunne være godt...

 

Ellers har jeg ikke noe gode råd, sender deg masse tanker, håper han snart skjønner at han må spise og drikke for å bli stor gutt.

 

Her i huset er Benedicte syk. ( eller får tenner) hun tar seg til øret også så det er ikke godt å si. Har feber 39,6. Så vi gir henne paracet, og den funker, stakkars liten blir helt gjennomvåt etterpå....

 

Klem

Skrevet

Uff, det synes jeg hørtes skummelt ut. Jeg ville ha tatt en tur til lege, det er jo ikke bra å gå så lenge uten noe næring. Bedre å sjekke en gang for mye etc. Håper det bedrer seg!

Skrevet

Ringte legen på helsestasjonen i dag. Skal på 6 mnd kontroll neste uke, så vi drøyer det til da. Hun mente at så lenge jeg klarer å lure i ham vann og litt melk (klarte litt i natt, når han var for trøtt til å tulle) - så har han litt å gå på før det blir krise. Men om dette fortsetter lenger enn til torsdag, så vil hun ta en titt på ham.

Skrevet

Uffda, ikke gøy når de små ikke vil ha mat. Vi var en runde gjennom det da Sebastian fikk tenner oppe, men det var ikke full matnekt. Han var vanskelig å få i mat, men fikk lirket inn litt i løpet av dagen. Husker jeg var ganske så frustrert, så jeg føler med deg.

 

Godt at dere får sjekket det opp hvis det vedvarer. Sebastian har hatt veldig løs mage siden fredag kveld, alt går bare tvers gjennom, men jeg ringte HS i dag og de sa at så lenge allemenntilstanden er god så er det bare å avvente og se om det går over av seg selv.

 

Håper matlysten hans kommer tilbake snart:)

Skrevet

Skjønner godt at du blir bekymret. Jeg merker at jeg blir litt små stressa hvis Erica er vanskelig og ikke vil ha ett måltid.

 

Vet ikke hva det kan være, men har hørt at noen babyer blir litt vanskelig med maten når det er tenner på gang...?

 

Håper virkelig det bedrer seg for dere og at han kommer igang med maten igjen. Greit at han har litt å gå på da..

 

Skrevet

OK, bra han får i seg litt ihvertfall. Jeg har også hørt om babyer som får tenner og nekter å spise/drikke, så det kan muligens være det som skjer? Skjønner godt at du blir bekymret, man føler seg så hjelpesløs og usikker. Du skal se det ordner seg, bra du tok kontakt med HS, de har nok vært borti det før :-)

Skrevet

Jeg håper også at det er tenner. Skjønner at det kan være frustrerende for disse små når det klør og sprenger.

 

Så lenge han er sitt vante blide vesen så skal jeg ta det med ro. Han ler og smiler like mye som før - og han prøver så godt han kan å komme seg fremover på treningsmatten sin.. Men hodet er fortsatt for tungt og han stuper ned i matten med pannen først. Og mamma ler.. He he. Artig å se at han er såpass goalgetter.

Skrevet

Forstår godt at du er bekymret ja. Men det er sikkert tenner på gang. Har også¨hørt at det kan være dårlig matlyst en stund når det er på gang. Håper det bedrer seg for dere snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...