betty74 Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Venter nr to og GRUER meg til fødselen... Hadde vært skikkelig greit med noen gode historier om hvor lett fødsel nr 2 var i forhold til nr 1... Nå er det 6 år siden sist jeg fødte, så jeg er redd jeg ikke får full utelling for å ha født før, men men..
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Min fødsel nr. 2 var 10 ganger vondere (minst) i forhold til nr. 1, desverre. 2 år i mellom de to. Håper håper håper på en fødsel som nr.1!!! Men i de fleste tilfeller er det vel slik at nr.2 blir enklere. Krysser fingrene for deg!!! Det var 1,8kg forskjell mellom mine to da, så det kan ha hatt noe å si, + at jeg ble satt igang med nr.1. Gå ut ifra at det blir like ille, så år du heller bli positivt overrasket.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 tanta mi og mamma har sagt at deres 2 fødsler var skikkelig lette. Fra første ri til ungen var ute tok det 4 timer. Og utdrivingsfasen gikk visst MYE lettere enn med første... Det var 1,5 og 2 år siden sist fødsel for dem...
Oktobernurk:-) Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Alle fødsler er vel ulike. Min erfaring er at nr. 2 gikk mye fortere enn nr. 1, men det er likevel den andre jeg husker som mest smertefull. Har valgt å ikke tenke så mye på fødsel denne gangen - det må jo bare gå sin gang uansett. Umulig å forberede seg på noe som man ikke vet hvordan vil bli... Har 11 dager igjen til termin nå, og gleder meg til å få det overstått! Lykke til!
betty74 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2007 Ja, nå er det ingen vei tilbake.... Men jeg kjenner at jeg blir litt lettet når jeg hører om folk som har hatt merkbart lettere fødsel andre gangen. For jeg klarer nemlig IKKE å la være å tenke på den forestående fødselen....
Mamzen Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Nr 2 gikk myye fortere og lettere enn nr 1, men smertene var kanskje mer intense siden det gikk så fort uten pause. Men var jo ikke sliten etterpå Tenkte bare, hæ, ferdig? Hva skal jeg gjøre resten av dagen?
saray Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 sukk.håper det går sånn med meg også.førstemann tok 17 timer og ble til slutt tatt med k.s og jeg ble regnet som førstegangsfødende med nummer 2 også så den varte i 17 timer også,men da fødte jeg vaginalt og det er bare 2.5år siden så håper han har "laget litt vei" for den som kommer nå.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå