litegryn Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 tenkte dra til oslo fra bergen i neste uke. da er småen blitt fire mnd. er redd at turen blir for lang i bilsetet hennes. har jo en hel dag+kveld på turen,men vet ikke helt.jeg sitter bak med henne.men hvor mye og hvor lange pauser bør vi ha?eller skal jeg droppe hele greien?kan jo se hva det koster å fly:)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 tror det skal gå helt fint! bare sørg for å ha noen lange stopp så hun får strekt litt på seg:)
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Dere kan kjøre til hun sier ifra at hun er sliten :-) Vi har kjørt Trondheim-Oslo t/r flere ganger, første gang da snuppa var 5 dager, og vi stopper ikke om hun sover eller sitter og pludrer, men om hun begynner å sutre, eller vi vet at det snart er spisetid legger vi inn en liten stopp :-) Vår erfaring er at jo flere pauser, jo mindre blir tålmodigheten, så så lenge ungen deres trives og koser seg ville jeg ikke stoppet bare for å gjøre det..! Trygg Trafikk sier også at det er null problem å kjøre langt med små barn så lenge de ikke viser tegn til ubehag, men når hun bare er 4 mnd er det jo uansett begrenset hvor langt dere greier å kjøre uten bleieskift, amming eller andre ting :-) Lykke til, det går kjempefint!
litegryn Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2007 oki:))da kan jeg glede meg litt:)takk for svar
Alba44 Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Sønnen min er straks 4 mnd. og forrige uke kjørte vi 60 mil på en dag. Gikk veldig greit! Han elsker å kjøre bil da, så sov og sov... Hadde to pauser hvor han fikk ny bleie,mat og lå på magen inntil meg. Så lenge man ikke kjører så langt veldig ofte, så går det helt fint. Lykke til!
*smula* Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Har nettopp kommet hjem fra langtur med en 8 uker gammel baby. Det gikk kjempefint. Vi kjørte i 3 timer mens han sov, så var det spising for store og små og bleieskift, tok vel 45 min eller noe sånt. Så sov han igjen i 3 timer, så hadde vi en 30 min stopp før vi kjørte 1 time til. Gikk kjempebra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå