Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 i svangerskapet. Har noen spørsmål ang. dette. Hadde det selv, og lurer litt på hvordan det fortonet seg hos andre. - Hvor ille var det? - Når gikk det over etter fødsel, om det har gjort det enda? - Har du flere barn, og var bekkenløsningen lik i de forskjellige svangerskapene? - Om du ikke har flere barn, hvor lenge har du planer om å vente med nestemann, om du skal ha flere barn? Jeg ble nesten helt bra etter 6 uker etter fødsel. Har tatt det veldig med ro, så vet jo ikke om det ligger der og ulmer og venter. Litt usikker på hvor lenge jeg bør vente med ett barn til vil ikke bli helt invalid heller.
mizz25 Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Heisann =) Det va så ille at æ nesten ikke karte å gå i trapp,kle på mæ klær,måtte ha hjelp enkelte dager til å komme meg ut av senga,inn å ut av bil gikk kjempetreigt,opp i badekaret måtte æ ha hjelp osv.. Kle på sko va kjempetungt.. Fikk det tidlig i forrige svangerskap,gikk te fysioterapeut. Å det gikk over rett etter fødselen,heldig va æ der... Va kun plaga de tre siste ukene men hun første. E nu gravid igjen å vet æ må ta det litt med ro å tenk på kordan æ går/bøy mæ osv... Æ kan kjenn det nu om æ e uforsiktig,men tar det med ro.
Sassy. Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg fikk bekkenløsning i 2. svangerskap (helt frisk i 1. svangerskap). Gikk på krykker,og måtte ha hjelp til å forflytte meg om så bare få meter,klarte nesten ikke stå på egne bein. Men dagene var ulike,noen dager kjente jeg lite til det,mens andre dager var jeg sengeliggende. Det verste gikk over ca 2-3 uker etter fødsel,og fungerer som vanlig nå. Jeg kan eneste ikke gå lange turer,da blir jeg sengeliggende resten av dagen,og også kanskje neste dag (men da er det snakk om laaaange turer på flere timer). Jeg skal ikke ha flere barn,men ikke av den grunn,jeg har fått min kvote barn :-) Men jeg hadde absolutt fått flere barn hadde jeg hatt et ønske om det. Selv om en har hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap,trenger ikke det bety at du vil få det i neste. Har flere venninner som hadde bekkenløsning med nr 1, og var helt fin i neste svangerskap. Men om du lurer,så kan du jo snakke med lege eller evt. fysioterapeut da,de kan sikkert gi deg et bedre svar iforhold til deg :-)
Drangelina Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Med lillegull begynte det rundt uke 22. Kunne nesten ikke gå innen uke 35. Gikk til fysioterapeut, men det hjalp ikke. Det ble bedre etter fødselen, men jeg var ganske plaget til 13-14 mnd etterpå. Det ble aldri borte. Å gå dagsturer er helt utenkelig.... Er nå gravid igjen (det blir 2 år og 3 mnd mellom barna), og begynte å kjenne det i uke 14 (er nå i uke 19). Det varierer veldig hvor vondt jeg har, men jeg jeg klarer å være i jobb (mye gåing/ståing) bortsett fra 20-timers nattevakter som jeg er sykemeldt fra. Urolig irriterende. Vurderer å adoptere nestemann istedert for å utsette meg for dette flere ganger. kan jo ikke akkurart ligge på sofaen med en propell på snart to år løpende rundt. Har lest endel forskning rundt temaet, og har ikke funnet noe om at det er mindre sjans å få det igjen hvis man venter lenge mellom ungene. Har også prøvd å trene masse for å forebygge, men det har tydeligvis ikke hatt noen effekt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Min lege er veldig bastant på det å vente 3 år -minst mellom forrige fødsel og neste sv.skap. Bekkenproblemene mine har aldri gått helt over (1,5 år), og legen fant ut at bekkenet var skevstilt(!) så det er ikke så rart. Går til behandling nå og venter på et bra bekken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå