prins07 og spire i magen <3 Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har vært helt desperat etter søvn siste måneden. Mini har ikke sovet mer enn en time i strekk hele døgnet, og må bysses i søvn hver gang han våkner. Jeg leste litt om no cry sleep solution, og tenkte at et forsøk kan ikke skade...det blir ihvertfall ikke værre..=) Slik har natten til mini sett ut de siste ukene: 21 legging- skriking i en time 22 opp igjen og mer mat 22.30 byssing i søvn. 24 våken igjen-ikke sulten 01 våken- ikke sulten 02 sulten 03 våken- ikke sulten osv.... 06.30 da må vi opp. Mildt sagt utrolig slitsomt. Torsdag prøvde vi første gang. Badet han kl 19, mat 19.30 og legging kl 20. sovnet 20.30 og sov til 01. (var våken tre ganger etter dette, men stor forskjell) Fredag var det omtrent likt. Lørdag var han våken to ganger. Nå har jeg et håp...=) I går badet han kl 19, spiste og sovnet 19.45. Han sov i et strekk til kl 05 i dag tidlig....=)=)=) og vi står nå opp kl 08.00! Deilig.. disse dagene har han badet spist og lagt seg på samme tidspunkt. Jo tidligere leggetid, desto lenger og bedre søvn. Dere som sliter med lite søvn, det er ihverfall ikke borkastet å lese om denne metoden! Lykke til..=)
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Og HVOR leser man om denne "metoden"? Ikke at jeg føler behov for noen "metode" enda, men i tilfelle Stina har funnet sin egen supre rytme helt på egen hånd omtrent, så d har ikke vært noe problem. Men nå er den blitt litt forstyrret, så d kan jo være greit å vite hva man kan gjøre...
prins07 og spire i magen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 www.pantley.com/index.html Dette er hjemmesiden hennes. Hun har skrevet flere bøker der en bok er om søvn og spedbarn. Men jeg har foreløpeg bare lest på siden hennes...=)
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Okei Jeg fikk biblioteket mitt til å skaffe meg den jeg Ser interessant ut. Liker slike "snille metoder", selv om jeg egentlig ikke er så opptatt av metoder... Har greid meg uten så langt...
prins07 og spire i magen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Helt enig....synes alle disse "metodene" er for harde på små babyer. Ser ikke på denne som en metode jeg heller. Visste ikke helt hva annet jeg skulle kalle det. Man hjelper jo bare babyen med å bli uthvilt på en meget snill måte...=) Mikkel har vært en helt ennen gutt disse dagene, og sover mye bedre på dagen. De har det jo ikke godt når de er overtrøtte stakkars..
Canari Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Gjorde du noe annet enn bare tidligere legging?
prins07 og spire i magen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2007 Har hatt akkurat samme rekkefølgen på bading, mat og legging. og til samme tidspunkt. Går helt fint og begynne et kvarter tidligere dag for dag også. Se an når babyen begynner å bli trøtt, og legg han/hun da med en gang. Ikke la barnet gråte (skrike) etter at det er lagt. Da blir det bare oppkavet igjen. Gå gjerne inn 50 ganger første kvelden for å stryke på panna eller putte inn smokken eller sånne ting. Men trøst i sengen ,ikke ta babyen opp...
Nr-3-i-Magen Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har også denne boka, og har lest endel i den, men jeg klarte egentlig ikke å finne noen "metode" der. Det er endel tips og sånn (f.eks nynne en bestemt sang, rolig-tid før legging etc. etc.), men veldig mye av det var ting jeg allerede gjorde eller ting som var ganske åpenbare. Så hvordan klarte du å gjøre det så fort? Jeg skrev lister og oversikter i mange dager, og så skulle man jo prøve en og en ting i dager/uker før man fant en rutine som passa. Jeg orka vel egentlig ikke å prøve så masse...
Maja i Moss Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Vi har mat, bading, søvn på samme tid hver kveld, men det hjelper ikke. Ikke like ille netter som HI beskriver, men dog. Fantastiske pysjamaser på Pantleyfamilien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå