Gå til innhold

Sover dårligere på natta nå :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at sambo kom hjem på torsdag, har Stinalille ikke sovet som hun pleide en eneste natt *hulk*

Hun har jo sovnet på kvelde, omtrent som normalt, men vært mye uroligere på natta. I tillegg sover hun ikke på langt nær så lange økter i slengen som hun pleide :'(

I natt, og forleden natt spiset hun 3 (!) ganger, mot normalt 1 (!) gang, på de ca 12 timene hun sover...

Hva tror dere, er d hans "feil" eller normal variasjon???

Har jo sovet stabilt 12-13 timer, med èn amming i midten i mange mange uker nå før han kom hjem...

Jeg er så trett at jeg holder på å bli gal.

Sover også dårlig siden han er urolig på natta og jeg ikke er vant til å ha han der :(

Vurderer sterkt å kaste han ut av soverommet et par netter for å se om d blir bedre :)

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du det er fordi han har kommet hjem? I såfall, tror du ikke at du/dere bare utsetter problemet om du "kaster" han ut? Dere må jo bare bli vant med det igjen, eller?

Skrevet

Verdt å prøve det og se om det er noe i det... Reagerer kansje på forandring, mer uro i rommet når dere er flere? men også normalt at babyer varierer litt hvor mye de sover. Når jenta vår var en-to mnd sov hun 7timer i strekk når vi la henne, men plutselig en natt begynte hun å våkne hver 2-3 time, og fortsatte med det en periode og snudde om igjen, fikk beskjed på helsestasjonen at det var normalt... Men di er kansje eldre?

Skrevet

Alt går i perioder......... Gutten min våkner oftere for mat nå enn han gjorde da han var 4 mnd.Nå er han snart 8 mnd og jeg gir han mat 2-3 ganger mellom 19 og 07.00.....................

Skrevet

Ja, jeg tenker jo også at det er normalt at søvnmønsteret forandrer seg, og man har økedøgn osv... Var bare så snodig at det ble slik akkurat når han kom hjem, når hun har vært så stabil hele tiden mens han var borte...

Han blir jo hjemme i 5 uker nå da, så d er kalrt d er en fordel om vi venner oss til hverandre egentlig... Sukk... er bare så slitsomt...

Stina er 3,5 mnd nå. Merker at hun krever mer mat nå også, så d kan jo ligge litt der. I tillegg har d vært varmt i været nå, så vi har hatt d varmt om nettene også, hjelper ikke på søvnen d heller :/

Også bruker vi dobbeldyne, og for min egen del føler jeg kanskje at d er litt slit nå, jeg bruker mye lengre tid på å sovne igjen etter amming enn når jeg er alene. Kanskje d blir lettere med en egen dyne... Det er jo lett å finne ut da :)

Skrevet

Kan jo være at hun krever mere mat nå også da, nå som hun blir større? Merker jeg iallfall. Kanskje lurt å prøve et par økedøgn? (Ja, slitsomt det og, men er jo verdt det om det gir bedre nattesøvn igjen?)

Skrevet

Velkommen i klubben...;) Vår pjokk sov så godt frem til han var 3 mnd. 1 gang våken pr natt.. nå er han snart 6 mnd og jeg holder på å bli sprø.. kjempeurolig om nettene, i flere måneder. Det har variert litt mellom gråt og bare det å få mat for så å sovne fort igjen.

Du kan jo prøve å ikke gi mat med en gang, men dersom hun tar smokk, prøve å gi det først for å se om hun sovner igjen.

Ellers har jeg skyldt på tennene i all denne tid, men ingen har dukket opp..;) Du kan jo evt prøve sånn dento et eller annet.. (dentotex?) -hvis det ser ut til at hun klør i gommene.

Når hun blir 4 mnd finnes det jo grøt for så små. Du kan jo snakke med helsesøster om hun tror hun har behov for mer mat. Det kan hjelpe når de begynner med litt grøt på kvelden.. men har lest at det er 50-50% sjanse for at søvnen blir bedre... jeg ville vente lengst mulig, og har nettopp begynt, men ser ikke den helt store effekten enda..

Om det er mannen din.. eller kanskje mammaen rett og slett.. her våkner han i allefall hver gang jeg skal legge meg, føler at han lukter meg! Og hvis dere prater (mot at du la deg stille) når dere legger dere kan jo det også virke inn..

oj, dette ble langt;) Men lykke til uansett :)

Skrevet

Å kjære vene... En slik utvikling håper jeg virkelig jeg slipper :/

Jeg kan love deg, jeg stapper i henne smokken utallige ganger før jeg gir opp og gir henne mat :) Ingen forhasting der i gården nei. Som regel funker d kjempegodt, men ikke disse nettene siden torsdag da... Dvs d funker ei stund, men hun sovner ikke like godt igjen som før.

Tenner ja... d vil jo vise seg... Ser ikke ut til å ha vondt, men sikler jo litt og gnager på fingrene litt på dagene.

Grøten skal på bordet hvis dette fortsetter. Planen var å vente så lenge som mulig, siden nettene gikk så fint. Men vi får se da.

Når jeg var alene og la meg, kunne jeg slå på lys og lese og greier. Vi prater ikke nå, slår ikke på lyset eller noe.

Men d blir jo endel mer uro og lyder m to enn med en uansett. Jeg blir også mer urolig merker jeg. Både pga han, men også henne. Eller er d hun som blir urolig av meg?

Huff, ikke lett dette nei.

Skrevet

..Var ikke meningen å "skremme" deg!! ;) ..Men har hørt flere som sliter med akkurat det samme, at dette er en periode hvor barnet ofte endrer litt søvnrytme.. Og kjenner så igjen det med smokken, da er det liksom begrenset hvor lenge man gidder å pakke den inn når man vet man må opp å gi mat etter en liten stund uansett.. Det som skjedde hos oss også var forresten at han var syk en periode, hostet så mye og våknet av seg selv..da sa helsesøsteren at slike uvaner ofte ble hengende litt.. men nå har det i tilfelle hengt lenge.. Men ta det med ro! Mange andre bebiser sover jo bare bedre og bedre ettersom de blir eldre! Så ikke hør på skremselshistorien min..;)

Skrevet

Hehe, neida, skjønte d :)

Siste nytt er nå da, at i natt sov sambo sammen med eldste sønnen vår. Og jeg og snuppa sov som før på soverommet. Hun sov da til 2, spiste, og sov igjen til halv sju. :) spiste igjen og sov til ni. DEILIG!

Jeg sov også veldig godt i mellom spisingene.

Ikke like bra som før, men myyyye bedre enn de siste nettene!

Så vi får se, kanskje vi prøver å få henne på rett kjøl igjen, før han sover med oss. Nok søvn er viktig... Sukk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...