På vei igjen <3 Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 I dag er den store flyttedagen. Vi kjøpte hus for 5 måneder siden, og har gledet oss veldig til å begynne å flytte. Jeg har tatt meg fri fra jobb 3 dager denne uken for å få flyttingen unnagjort. Vi har tidspress på oss, for de som skal overta det huset vi har nå skal ha det lørdag morgen. Men, når skal vi overta da? Jeg sitter og venter, får ikke gjort noe. Vi har ikke fått tid for når vi skal overta, vi har ikke nr til megler, og meglerkontoret er ikke åpent enda. (!) I tillegg er selgere av dette huset veldig gamle, og selger hus for første gang, så vi har liten lyst til å plage de. Men skal det være sånn at vi skal sitte på overtagelsesdatoen uten avtalt tid for overtagelse? Megler skal også være med på overtagelse... Hva sier dere, jenter?
___ Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg tror det bare er vanlig å snakke sammen og avtale et tidspunkt for overtagelsen. Kan dere ikke bare ringe dem og høre når dere skal komme for å overta? Det må vel være det greieste.
Guttemamman:-) Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Vi avtalte tidspunkt da vi møttes til kontraktsskriving...Hadde det skriftlig også da...Hørtes litt merkelig ut det der ja...
mamma >to gull Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Se i kontrakten om det står tidspunkt der, hvis ikke så er det vanlig at kjøper og selger snakker sammen for å avtale tidspunkt. Men meglerkontoret har ikke åpent enda??Klokken er jo over 10..Høres rart ut.. Er ikke alltid at megleren er med på overtagelse, men om det er avtalt i dette tilfelle skal han jo det..
På vei igjen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Det står ikke noe i kontrakten... Mannen har enda ikke ringt meg, så da vet ikke han noe heller....
___ Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Du skal ikke se bort fra at huseier sitter og venter på at dere skal ringe dem, eller til og med at de sitter og venter på at dere skal komme. Bare ring. Det kan vel ikke være så vanskelig?
På vei igjen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2007 Vel, det er gubben som skal fikse alt dette, og han ringer ikke selger. Så enkelt er det bare. Det værste er at jeg kan se huset herfra, og det er mørkt og tomt... kjenner jeg blir litt irritert over tafattheten her ja...
meg & to små vampyrer Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Du kan jo fikse det selv om ikke din man gidder!
Guttemamman:-) Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Unnskyld at jeg sier det men er ikke du litt tafatt selv nå....!
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #10 Skrevet 1. oktober 2007 Det var da voldsomt så tiltaksløst ett par dere er! Herre, at dere får gjort noe som helst er et lite mirakel.
På vei igjen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. oktober 2007 Vel, det er jeg. Men, når det er han som skal ordne dette, og jeg legger meg opp i det, ja da blir han forbanna. Han har bestemt at det er megler som skal ringes, og da er det megler som skal ringes, og ingen andre. La oss ikke snu dette til en samlivsdebatt...
*Rutletutt* Skrevet 1. oktober 2007 #12 Skrevet 1. oktober 2007 Har dere ikke mobilnr til megler...de er jo mye på farten. Evt legg igjen beskjed på mobilsvar el mail om han/hun ikke svarer.
På vei igjen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. oktober 2007 Da har jeg prøvd å ringe selger. Men de er som sagt gamle, og har ikke mobiltlf. Og hustlf er selvsagt koblet ut.. Hva gjør vi nå da? Vi har ikke tid til å sitte å vente på at megler skal ta telefonen...
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 1. oktober 2007 #14 Skrevet 1. oktober 2007 du sier at du ikke har nr til megeleren. det burde stå et eller annet sted i papirene. men du kan prøve å søke på gulesider.no eller 1881.no og se om han er oppført.
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #15 Skrevet 1. oktober 2007 hvis du ser huset, kan du ikke bare løpe bort og spørre??
Mamma til snuppene Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Ring til megler kontoret og legg igjen beskjed til megleren din.Forklar situasjonen til den du snakker med,så må de vel klare å spore megleren et sted. Synes det virker litt uproft det der jeg.Begge gangene når vi har kjøpt leilighet og hus har dette vært en klar avtale på forhånd.
På vei igjen <3 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 1. oktober 2007 Huset er tomt. De som bodde der har flyttet... Vi hadde nr til megler, men han tok ikke tlf.. Men nå ser det ut som det skjer saker og ting her...
snuppa m 3 Skrevet 1. oktober 2007 #18 Skrevet 1. oktober 2007 Hvis det ikke er avtalt tidspunkt eller skrevet i kontrakten trodde jeg det var ganske vanlig at det er kl. 12. Ring meglerkontoret, de burde vite slikt! Du trenger jo ikke å snakke med DERES megler. Og meglerkontoret burde være i stand til å få tak i DERES megler.
2 Sommerbarn Skrevet 1. oktober 2007 #19 Skrevet 1. oktober 2007 Ikke for å være frekk eller noe, men jeg hadde ikke ventet til innflytningsdagen før jeg ringte megleren. Dette hadde jeg avklart for flere uker siden hvis det var meg. Selv om meglerene skulle ringe dere og ikke har gjort det så er det jo dere som står med "problemet". Dere visste jo i forrige uke også at dere ikke hadde et klokkeslett, hvorfor ringte dere ikke da? Spesielt med tanke påat dere har tidspress på dere og du har tatt deg fri fra jobb så hadde det jo vært greit å vite når du kunne begynne i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå