Mårud Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Har en sønn på 6 år og en datter på 1 år,er alene med disse.Har nå funnet ut at jeg er gravid igjen med pappan til minsta,min x.Vi kommer aldri til å bli sammen igjen og han sier jeg ska ta abort.Hva ville dere gjort? Tåler å høre alt.
så var vi 4 Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 dette må du nesten finne ut av selv. Det er ingen som kan tvinge deg til å (ikke) ta abort og det må være en avgjørelse du klarer å leve med. Personlig aner jeg ikke hva jeg ville gjort.
Tråle i Trøbbel Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 For min del så ville abort vært uaktuelt. Jeg er av den "pripne typen" som mener at er man voksen nok til å ha sex så er man også voksen nok til å takle evt konsekvenser... Det er du som må ta valget, uavhengig av hva barnefar sier. Du må ta hensyn til deg selv, dine barn og din situasjon. Hva ønsker du? At du får barnet vil du helt sikkert aldri angre på...en abort er uopprettelig, kan du takle med de fysiske og psykiske sporene? Til syvende og sist er det vel uvesentlig hva vi andre mener...det er du som må ta valget! Lykke til:-)
Leeloo76 Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Det viktigste spørsmåler blir jo om du i det hele tatt ønsker/klarer et barn til? Alt annet er underordnet. Hvordan klarer du deg i dag? Stiller BF opp for det barnet dere allerede har sammen, økonomisk og følelsesmessig? Stiller BF til eldstemann opp? Har du evt. annen avlastning? Hva jeg ville gjort hadde nok kommet veldig an på situasjonen. Hvis jeg følte at jeg allerede var strukket max med de to jeg allerede (hypotetisk) har, og at det å få en til ville gå ut over deres velvære ville jeg nok vurdert abort. Hvis jeg visste at jeg ønsket meg et barn til, og at abort mest ville være for å tekkes BF ville jeg ikke vurdert det en gang. Det blir jo veldig tett mellom de to minste, men det kan jo også være en fordel, den eldste er jo også stor nok til å kunne hjelpe til litt. Rent praktisk sett kan det jo være kjekt med samme pappa på begge de yngste, men hvis du er så ung at det er sannsynlig at du vil møte en mann senere og vil ha barn med ham spiller det jo ingen rolle. Lykke til uansett, bare husk på at dette er DITT valg. Klem
mamma1980 Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 ønsker du dette barnet er det du som bestemmer dette han kan jo ikke si at du MÅ ta abort, han var jo med på å lage det liksom... om jeg var i din situasjon å ønsket dette barnet ville jeg beholdt det. lykke til
Gjest marie-s Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Hei! Jeg ser du har fått en del råd allerede og jeg må si meg enig med Leeloo76, hun tok opp en god del ting du bør ta hennsyn til. Ha også med i hodet at mange som gir råd her ikke er i din situasjon, de har kanskje ikke 2 andre barn de skal ta hennsyn til, selv har jeg kun en 6-åring og jeg vet hvor mye oppmerksomhet en slik en kan kreve;-)
mamma1980 Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 enig med deg der marie-s. jeg har en 3,5 åring og har antakelig diagnose adhd og jeg vet også at dt kreves mye oppmerksomhet fra barn.
Singelmamma og banden Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har tre barn alene og liten tid til å være på nettet ;-) Send meg gjerne en pm :-) Jeg vet også om andre i din situasjon, med samme far på to yngste. Mine tre har hver sin. Hvis du ikke allerede har bestemt deg så må du gjerne spørre meg om mine (og andres) erfaringer med det å ha tre barn alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå