Gå til innhold

Krakilsk ved puppen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har jenta mi (2.5 mnd) noen ganger blitt helt vill ved puppen. Spiser en stund, men plutselig er det bare hyling, slaar meg paa puppen, klorer, staar i bro... jeg aner ikke hva det er, jeg kjenner jo at melken har begynt, for hun spiser en liten stund foerst. Proever aa rape henne, men naar jeg legger henne til igjen er det samme problemet..

Noen som har opplevd det samme? Hun spiser jo litt men det er slitsomt. Ikke noen kosestund akkurat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også opplevd dette, men har vel ingen gode råd, det ga seg etter en stund, for så å komme tilbake igjen osv.

Han er nå 6,5 mnd og spiser fint igjen, men hadde for ikke lenge siden en periode hvor han hylskreik og sto i bor bare han så puppen. Tror jeg begynte å vente litt lengre mellom hver gang han skulle spise, så han skulle være sulten nok....

Skrevet

Hjelp henne til å ta en kort høneblund. Ofte er de overtrøtt. Etter en liten lur spiser de fint.

Skrevet

Ja, tenkte kanskje jeg skulle vente lengre mellom maaltidene, kanskje jeg har misforstaatt graating og sutring som sult og saa var det ikke det som var i veien? Men er redd for aa overse "oekedogn" ogsaa, saa jeg vet ikke hva jeg boer gjoere.. vente lenger eller legge til oftere for aa oeke melkeproduksjonen.. argh!

Skrevet

Ja jeg har nettopp opplevd det samme. Har også ei jente på 2 1/2 måned. Jeg hadde veldig mye melk på natta og første morgenmåltidet, men resten av dagen hadde jeg mindre. Hun ble irritert for at melka ikke kom med en gang og at det ikke kom så mye om gangen. Amminga utvikla seg til en kamp mellom henne og meg, lite koselig med andre ord. Rådførte meg med helsestasjonen som mente at det kunne være en økeperiode. Og jo mere jeg stresset med at hun ikke spiste jo mer kom hun til å stresse. Så de anbefalte å legge meg i senga å amme, og ha fullstendig ro rundt meg. Det har funket her! Nå har jeg masse melk igjen :)

 

Helsesøster sa også at dersom barn har veske i ørene kan det trykke noe voldsomt i hodet når man legger dem ned, f eks når man ammer. Så hun ba meg også om å prøve å amme slik at hun satt mer oppreist. Et tips jeg fikk dersom det ikke funket å stresse ned.

 

Håper det ordner seg for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...