Helnøtt med spire:) Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 når jeg ikke har begynt en gang. Fikk jobbtilbudet på onsdag og om jeg takker nei nå, er vel ikke det ett problem? Eller? Har ikke skrevet kontrakt eller noe. Er fortsatt i oppsigelsestid på den jobben jeg er i nå. I dag er faktisk første dag i oppsigelsen på jobben min. Men så lenge jeg ikke har skrevet en kontrakt er det vel ikke problem å takke nei nå?
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg takket ja, men har ikke skrevet under eller noen ting.
___ Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg tror du har en mnd oppsigelsestid i den situasjonen, men sansynligvis lar de deg gå uten noe mer problemer.
På vei igjen <3 Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Rimelig sikker på at når du ikke har skrevet under noen kontrakt kan du gå uten noen oppsigelsestid.
Helnøtt med spire:) Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2007 Neei nå tuller dere??? Jeg snakker om den nye jobben jeg takket ja til på onsdag. Ikke har jeg skrevet under eller noenting. Desuten så har en jo kun 14 dager oppsigelse, når du ikke har jobbet mer enn 6 mndr. Men alikevel, hører mange som takker nei i ettertid til jobber de har takket ja ti. Jeg har jo ikke forpliktet meg vel?
meg & to små vampyrer Skrevet 1. oktober 2007 #7 Skrevet 1. oktober 2007 Hmmm, det er vel det med at muntlige avtaler er like binnende som skriftlige da, Er oppsigelsestiden 14 dager? Da må du vel innstille deg på å gå 14 dager og være glad om du slipper. Du slipper vel sikkert, men vær litt ydmyk overfor de du egentlig har lovet deg bort til.
LegallyBlond Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Muntlige svar er like bindende som skriftlige, men kan heller ikke tenke meg at det blir noe problem. De er jo interessert i ha noen der over lengre tid, gidder vel ikke ha opplæring på deg for at du skal være der en mnd før du forsvinner igjen...Det er jo ingen tjent med. Men ring med en gang og oppklar situasjonen, og hold en god tone. Ordner du ordentlig opp etter deg, så møter du nok mye mer velvilje og forståelse =) Men skjønner at den telefonen ikke er noe moro å ta...Trøst deg med at du sannsynligvis er veldig lettet når du har den overstått og problemene ute av verden!
Gulosten™ Skrevet 1. oktober 2007 #10 Skrevet 1. oktober 2007 Du kan si at du har fått en annen jobb, og ikke vil ha den jobben allikevel. Mange som gjør det.
___ Skrevet 1. oktober 2007 #11 Skrevet 1. oktober 2007 Så lenge du ikke har skrevet noen kontrakt er det 1 mnd oppsigelsestid. For at det skal være 14 dager må det være i prøvetiden og det må være en skriftlig avtale om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå