Gå til innhold

noen tips til ost og kjeks?


Anbefalte innlegg

Skrevet

har lyst til å prøve å være litt kreativ og gjøre det litt fint! noen forslag?:) både til hva jeg kan ha med og hvordan gjøre det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du servere ost og kjeks? Hvis du har et pizzabrett (et rundt fat, gjerne et som går rundt) kan du legge på en fin serviett og dandere pent.

 

Når du er i butikken er det masse kjeks å velge i. Ritz er kjempe gode. Det finnes også pakker med flere ulike typer, så slipper du å kjøpe så mange esker.

 

Kjøp de ostene du liker og gjerne prøv noe nytt. Alle smøreostene kan brukes, vanlige gul og brun oster og blåmysost ol.

 

Kjøp litt druer, paprika, små tomater og agurk og legg på fatet.

 

mmmm

Skrevet

ananas er også kjempegodt sammen med ost:)

Skrevet

også må du ikke glemme stangselleri:)

 

du kan skjære en paprika i to, skjær sikksakk mønster, da kan du fylle paprikan med stangselleri biter/stenger som du har delt opp i passe lengder. Ta et salatblad og sett en tomat oppå,som du har skjært ut fint( klarer ikke forklare hvordan denne tomaten skal skjæres, men bruk fantasien) så kan du legge noen drueklaser litt hist og her og selvfølgelig den osten du ønsker. skjør opp paprika strimmler og ha i et glass sllik at de "står", skjør opp agurken i strimmler og sett de i et glass også.

 

Cherrytomater er godt med det også... legg alt sammen sånn som du syns blir fint:)

 

kjekks kan du legge på fat eller i store skåler/kurver.

 

server mozel, campis, cider ved siden av eller frukt te. (hvitvin er også godt)

 

rotete skrevet, men måtte se litt til lille gullet innimellom he også... så da blei det ikke helt sammen heng kanskje...

 

bruk fantasien bare:)

Skrevet

masse dekorativ frukt er jo også flott!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...