Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Er nå i uke 12 og kvalmen har enda ikke gitt seg. Er ikke slik at jeg spyr hver dag, men er bare uggen/dårlig ofte -som konstant sjøsyke- og orker ikke gjøre annet enn å legge meg ned til det går over. Har enda ikke fortalt det på jobb, tenkte vente til etter 2. legetime. Hvor går "grensa" for at man kan få en aktiv sykemelding? Er veldig slitsomt i lengda å slite seg opp hver morgen og komme seg av gårde i tide og å prøve å virke frisk og opplagt hele dagen.. (har kontorjobb - men kan ikke akkurat bare legge meg ned når jeg vil av den grunn)
Athina' Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Det er ikke helt enkelt å få aktiv sykemelding hvis man ikke har vært 100% sykemeldt før, så dette hadde jeg villet snakke med NAV om for det er litt forskjellige retningslinjer på dette. Også fra fastlege sin side. Og hvis du blir det så skal det skrives en oppfølgingsplan med arb.giver så da vil han få vite det. En annen ting er at aktiv sykemeldig gjelder i 4 uker men man kan få utvidet den til 8 uker, og da må man enten i gradert eller tilbake i 100% sykemelding. Men hør med nav eller fastlege - for det kan være at du ikke får det før du har vært 100% i en uke eller 2. Og har du en håpløs fastlege så kan det være at du ikke får sykemelding i det hele tatt, for man skal plages mye med kvalme for å få det hos noen :-/ Lykke til :-)
♥marita&jentene♥ Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 uff,nei er ikke alt som er like enkelt...tror ikke d er noe problem for deg å få aktiv sykmelding,jeg jobber på en plass med mye fysisk arbeid,og jeg fikk det uten problem,og jeg hadde ikke mer enn 60%stilling.men du må som athina skriver da lage en oppfølgingsplan med arb.giver.om du fortsatt da går på aktiv etter 8 uker så tar NAV kontakt og tilbyr noe oppfølging.det var i hvertfall slik det fungerte da jeg ble sjukmeld i forrige svangerskap..men det kan jo også vere at det er forskjellig praksis fra plass til plass:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå