Gå til innhold

50 øre pr kg søppel???!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på en link her en som skrev at snart må man betale 50 øre pr kg søppel?? Er dette seriøst, har ikke hørt noe om dette?? Snart må man vel betale kr 5 ,- i avgift for å gå på sin egen do etter å ha komt hjem etter å ha betalt rushtid avgift !!! blæh !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det stemmer, skal jeg kjøre all embalasje tilbake til butikkene. Blir grussomt mye søppel av det

Skrevet

På en måte så betaler du faktisk litt for å gå på din egen do.

Kommunale avgifter ;oP

Artig å tenke på...

Skrevet

hehe..uff...hvis politikerne vil innføre 50 øre pr kg søppel, er det ihvertfall IKKE rett måte å gripe an den problematikken på. Mindre emballasje på varene er et mye bedre tiltak!! stønn...

Skrevet

uæh....ja det er jo sant :-)

Skrevet

Ja,man betaler for kloakkbruk..

Husker vi leide ut sokkelen til svigers i Norge, og da fikk vi et brev fra kommunen om at de doblet de kommunale avgiftene, pga sokkelleiligheten. Selv om doen var der fra før, så skrev de at "det er pga ekstra belastning på kommunens kloakksystem"!!

Hadde vi fått to barn til,hadde doen blitt brukt like mye,men da hadde vi sluppet avgiften...men to gamlinger i sokkelen, det skulle straffes!

Skrevet

Skal de gå rundt med fiskevekt å veie bossekkene, for så å notere det ned før de tar det med seg? Hehe, synes jeg ser det:)

Skrevet

Har du ikke fått montert databrikke på bosspannet ditt?

Det har ihvertfall alle vi her i området, og den skal registrere bl.a. hvor mye man kaster.

Tror man kan "spare" på å ikke sette ut bosspannet hver uke f.eks.

Skrevet

Jeg synes det høres greit ut jeg hvis det er på restavfallet. Det ville premiere dem som er flinke til å kildesortere. Hvis man tar ut alt av plast, papir, glass, metall og matavfall blir det ikke så mye igjen. Her greier vi oss med en søppelsekk i uka på 4 husstander (13 mennesker).

Skrevet

Det ville gått ut over dem som da hadde hatt flere bleie barn på en gang. Restsøppel blir sinnsykt tung av en ukes bleieforbruk.... Jeg hadde to bleie barn, og jeg fikk ikke noe annet i restsøpla enn bleier, og her henter de annenhver uke.... hadde blitt fattig da ja....

Skrevet

synes faktisk det hørtes lurt ut. Da må vi tenke oss om to ganger når vi handler. Vi kjøper det som har minst embalasje, noe som igjen setter press på produsentene. Det vil også stille krav til bedre kildesorteringsordninger osv.

Men håper egentlig det ikke kommer, vi kaster mye. Handler mye mat som ikke blir spist opp osv. Men det er heldigvis ikke det værste man kaster.

Skrevet

Det vil jo igjen stille krav til de som lager tøybleier.At de blir enklere og lettere å få tak i.

De som bruker tøybleier synes jo faktisk det er lettvindt og mye billigere. Så det er sikkert noe i det.Pluss at det er best for barnas hud.

Skrevet

Merkelig. Jeg har også to bleiebarn. Det fyller jo litt, men er ikke så mye. Uansett synes jeg det er greit å måtte betale for den søppla man faktisk produserer.

Skrevet

Her kastes bleier i matavfall...

Skrevet

Men hvordan gjør de det da hos oss som har felles søplekasser for hele boligfeltet????

Skrevet

Vi har egne gjenomsiktige poser vi har bleiene i, og setter de ved siden av søppeldunken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...