babygullz <3 vilde Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 hadde egenmelding 3 dager, så kom den 4 dagen som var min fridag, da ble jeg spurt om jeg kunne jobbe, men ettersom jeg fortsatt var syk, kunne jeg ikke. Da ble jeg beordret til å komme med sykemelding. . . Er dette virkelig lov? å kreve en sykemelding når den 4 dagen er min FRIDAG?
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Hadde du tatt på deg jobb på fridagen før du ble syk? I så fall må du nok levere sykemelding... Ble du spurt om å jobbe samme dag eller dagen før og du sa nei du er syk skal du ikke levere sykemelding, for da har du ikke takket ja til jobben... Er sånn det er på min arbeidsplass i allefall.. Kan kunn kreve sykemelding dersom man har tatt på seg jobb...
babygullz <3 vilde Skrevet 30. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2007 nei jeg hadde ikke tatt på meg jobb på fridagen min, og ble oppringt samme dag. Arbeidstiden begynte kl 12 og de ringte meg 10 over 12 da den som egentlig skulle jobbe den vakta ikke hadde møtt opp, s¨å lurte de på om jeg kunne steppe inn i stedenfor
Gjest Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Da kan de ikke kreve det tror jeg... Du kunne jo like gjerne sagt "Nei, desverre, jeg er på besøk hos en gammel tante hele dagen" eller noe sånt, så om du er syk eller ikke betyr ingenting så lenge du ikke har tatt på deg jobben...
babygullz <3 vilde Skrevet 30. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2007 hm, det var det jeg også tenkte i ettertid...men dm begynte å tralle om areidsmiljøloven og at dem hadde rettigheter til å kreve at jeg skulle jobbe ettersom jeg hadde hatt "fri" de sistkommende 3 dagene, og andre hadde jobbet for meg...
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 om du opprinnelig hadde fri før du ble syk, trenger du ikke sykemeld, men om du sa ja til å jobbe først, må du nok ha det tror jeg.. er du i tivil, ring NAV eller lønningskontoret der du jobber
babygullz <3 vilde Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2007 hadde fri før jeg ble syk ja... De ringte å krevde meg å jobb samme dag som vakta var, 10 minutter etter t den hadde begynt.
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Nei, dette kan de ikke kreve. Så lenge ikke takket ja først, så har du krav på fridag uten egenmelding.
babygullz <3 vilde Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2007 var det jeg også trodde...men jeg turte jo ikke annet enn å stille på jobb da, når sjefen skremte meg på jobb på den måten. Begynte å trekke inn arbeismiljøloven osv. Vil ikke være uvenner med sjefen da. Men jeg kommer til å ta det opp med vedkommende, og si at om det skal fortsette slik at man skal bli skremt på jobb, og bruke sykdom og brukte egenmeldinger mot meg, kommer jeg til å se meg om etter noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå