Gå til innhold

Tar ikke flaske lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om hvordan jeg kan få tulla tilå ta flaske igjen ?

Hun er5,5 mnd og tok flasken som bare det tidligere.

Nå har det gått noen uker siden sist og nå bare tuller hun når hun blir tilbydt flasken. Prøvd med vann,mme og mm.

Begynner å jobbe deltid snart så må få hun til å ta den igjen.

Bruker Avent-flaskene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjedde her. Sønnen min er nå 8 mndr. Men ved 4-5 mndr, så sluttet han plutselig ikke ta flasken. Heldigvis så fikk han det bare når jeg var borte en tur, også bittelitt på kvelden av og til. Har prøvd flere ganger etterpå, men null resultater. Prøvd flere flasker, ulike mme og med vanlig mm oppi, men neida...Han vil ikke ha flasken. Vi begynte med tutekopp. Prøvde mm oppi den, men ville ikke ha. Ville kun ha pupp:)

Nå spiser han grøt og annen mat og drikker vann. Drakk fra tutekopp til en litt tid tilbake, til han da begynte bare tygge på den og,hehe..

Så nå bruker vi sugerør:) Det går ned som bare det:)

Men tulla di er 5,5 mndr.... Kansje ikke begynt med såm ye fast føde ennå, og du er litt avhengig av at hun skal ta flase.... Hmm...det er litt vanskelig..

Men jeg har lest at dette kan være vanlig...Også at de plutselig kan ta flasken igjen...Men tiden til hjelp...

Ikke gi deg..Selv om jeg gjorde det. Vi orket ikke tullet hans mer... hihi...

Skrevet

Jeg brukte også Avent sine flasker. Funket kjempe flott. Helt til hun en dag bare skrek da jeg kom med flaska. Holdt på sånn i 6 uker, og da tok jeg kontakt med helsestasjonen. Der fikk jeg tips om å prøve Dr. Brown's flasker.

Den tok hun med en gang! Men kun de tynne flaskene. Det er en type som er tykkere som passer til vanlig Avent pumpe, men der er tutten litt annerledes, så den tar hun ikke.

Så nå pumper jeg på Avent flasker, og må helle over på Dr. Browns. Blir endel ekstra oppvask, men herlighet så deilig at hun tar flaske igjen!

Og du! Hvis du skal kjøpe Dr. Browns flasker, så ikke kjøp de i babybutikker, men på Apoteket! Myyye billigere!

Skrevet

Vi hadde akkurat det samme problemet. Knotten ville ikke ta flaske etter en pause på noen uker. Etter flere ukers styr med å prøve å få han til å ta aventflaskene, prøvde vi med mam-flasker kjøpt i dagligvarebutikken. Da drakk han tilsutt:) Det er en helt annen smokk på dem. Flatere og mykere liksom. Så nå drikker han av mamflaskene men fortsatt ikke av aventflaskene. Om du skal kjøpe en flaske og teste så kjøp på kiwi om du har mulighet. Der koster de kun 29,- stk.

Skrevet

her i huset var det også sånn. Har dere begynt med fast føde? Da trenger jo hun egentlig ikke å ha noe flaske den tiden du er borte. Kan jo gi henne vann fra glass eller kopp. SÅnn har vi gjort det her iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...