Piipii Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 hvor lenge holder babyen på og hva gjør dere smed dem som hjelper. Vi har en liten smurf som er veldig urolig på kvelden. Vi begynner ofte leggingen rundt 20-21 og da har vi det gående til ca 23. Vi må bære på han heletiden. Han sovner, men er urolig i søvne. Når vi legger han i sengen så tar det ca 10-15 min så er han våken igjen. Sånn har vi det gående hver kveld. På dagen er han den engelen og veldig rolig. Sover en del og er blid og fornøyd når han er våken, men på ettermiddagen snur han helt om. Skjønner ikke dette, og aner ikke hav vi skal gjøre. Han har holdt på sånn nå i de fleste ukene siden har ble født, så dette begynner å tære litt på nå. Lurer litt på om vikansje strever for hardt for å få han til å sovne, men hvis vi prøver noe annet enn å bære så begynner han bare å gråte. Han er forresten 7 uker. Hva gjør dere andre som har urolige babyer? Og når sovner de for kvelden?
Piipii Skrevet 30. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2007 Jeg er ikke helt sikker. Han har hatt kolikk, men dette har blitt mye mye bedre. Nå er han som sagt bare urolig. Han gråter ikke sånn intenst lenger liksom. Men syns det er vanskelig å si. Kan de være sånn og ha mageknip?Bare urolige liksom?
Gjest Skrevet 30. september 2007 #4 Skrevet 30. september 2007 Min baby oppfører seg likedan og da er det fordi hun er overtrøtt ikke fordi hun har vondt noe sted eller er sulten. Jeg legger henne i senga og selv om hun gråter litt sovner hun som regel etter ca 5 min. Virker som hun trenger ro på kvelden, er vel kanskje sliten etter mange inntrykk i løpet av dagen :-)
sofi 81 Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Babyen min var veldig urolig frem til 3-3,5 mnd. Tror det var mageknip. Det som hjalp litt var å gi fenikkelte og drikke selv før kveldsmåltidet. Tror det også er viktig med faste kveldsrutiner (Hvis babyen din synes dette er greit) selvom han ikke sovner rett etter dere er ferdig med det. Nå er han 4 mnd og sovner av seg selv ca kl 21. Ble litt rotete dette
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Har du prøvd og legge han bitte litt tidligere? kan være han blir overtrøtt og derfor blir urolig. min var sånn og da prøvde jeg og legge han et kvarter tidligere og det gjorde susen...
Piipii Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2007 Vi har ikke hatt noe sånn super rutiner ennå, men begynte i forrige uke. Og skal prøve dette en liten stund nå. Jeg tror også det kan være at han er overtrett, skal prøve å legge han litt tidligere framover.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Min gutt var litt sånn urolig noen kvelder de første ukene og vi fant ut at han reagerte på kaffe... Ikke pepsi max og slike drikker, men bare kaffe..... han kavet og var urolig på kvelden, men skrek ikke så han hadde ikke vondt.Virket som om han var trøtt , men ikke klarte å roe seg.....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Tror jeg ville ha prøvd å forandre leggetiden. Jenta vår hylskriker når hun er overtrøtt. Vi innførte kveldrutiner når hun var 1 måned gammel. Begynte med å legge henne en gang mellom 20 og 21, og det har bare blitt tidligere og tidligere. Nå er hun 2 1/2 måned og er stuptrøtt kl 19. Vi bader henne hver kveld også som gjør at hun får roen over seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå