Piipii Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 hvor lenge holder babyen på og hva gjør dere smed dem som hjelper. Vi har en liten smurf som er veldig urolig på kvelden. Vi begynner ofte leggingen rundt 20-21 og da har vi det gående til ca 23. Vi må bære på han heletiden. Han sovner, men er urolig i søvne. Når vi legger han i sengen så tar det ca 10-15 min så er han våken igjen. Sånn har vi det gående hver kveld. På dagen er han den engelen og veldig rolig. Sover en del og er blid og fornøyd når han er våken, men på ettermiddagen snur han helt om. Skjønner ikke dette, og aner ikke hav vi skal gjøre. Han har holdt på sånn nå i de fleste ukene siden har ble født, så dette begynner å tære litt på nå. Lurer litt på om vikansje strever for hardt for å få han til å sovne, men hvis vi prøver noe annet enn å bære så begynner han bare å gråte. Han er forresten 7 uker. Hva gjør dere andre som har urolige babyer? Og når sovner de for kvelden?
Innihampen Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 hei! Jeg har ei datter på 2 mnd som også er ganske urolig på kveldene, hun har ikke roet seg for natten før mellom 23 og 02 hennes første 2 mnd,men nå merker jeg at det begynner gradivs å bli litt bedre. Spurte på helsest. hva jeg skulle gjøre,men fikk bare til svar at sånn ville det være de første mnd. Hun er også veldig harmonisk og fin på dagtid men i 20 tida på kvelden blir hun grinete. Da er hun urolig,men ikke sånn kolikk aktig. Bare sutrer og gråter. Da er det eneste som hjelper å gå. Men et lurt tips en fysioterapeut har lært meg er å gjøre knebøy når du går med barnet. Det har fungert supert her i huset,når jeg bøyer knærne slutter hun å gråte! <
Piipii Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2007 Ok kansje vi skal prøve å bare legge han da, å se om han sovner av seg selv:) Har ikke helt troen på det, men er lov til å håpe, hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Hmmm, det er ikke slik at han reagerer på noe du spiser til middag eller slikt hver dag da?
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #5 Skrevet 1. oktober 2007 Hei, det er utrolig viktig å ha troen på at dere skal få ham til å sove! Hvis ikke merker de det fort, og blir mer urolige av det. Barn husker også hvor de sovner, så hvis han sovner i armene deres, og ikke er der når han "senser" noe igjen, blir han stresset og bråvåkner. Derfor er det bedre om dere får ham til å sovne i senga. Sitt ved senga, syng, hold i handa. Men hva med mat? Det er mange på 7 uker som ikke sovner for kvelden før 11. De trenger hyppigere mat om kvelden, særlig hvis du ammer. Hvis du ammer, kan du også tenke på om du drikker nok melk selv, har hørt at tilskudd av kalsium skal hjelpe på søvnen hvis ikke. Men det bør du høre med helsestasjonen om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå